Хюго Бара, директорът на китайската технологична компания Xiaomi, който отговаря за международните ѝ операции, е напуснал фирмата след турбулентните четири години, които прекара в нея. В този период компанията успя да се изкачи до върха на вътрешния си пазар, преди местните конкуренти да започнат да копират нейния модел и в крайна сметка успяха да детронират марката, пише Bloomberg.
Бившият директор на Google се връща в Силициевата долина, след като през 2013 г. беше нает в Xiaomi с много фанфари и се превърна в глобалното лице на компанията. В публикация във Facebook Бара заяви, че е време да се върне у дома и да се впусне „в едно ново приключение“. Той обаче не разкри повече подробности за плановете си. Старши вицепрезидентът Сян Уан ще се заеме с глобалните операции след напускането на Бара през февруари, след честванията на Лунната нова година.
На Хюго Бара беше възложена задачата да позиционира компанията в световен мащаб, проправяйки си път в Индия, където продажбите ѝ надвишиха 1 млрд. долара за първи път през 2016 г.
По време на престоя на Бара в Xiaomi тя за кратко стана най-големият производител на смартфони, като комбинира висок клас компоненти в евтини устройства и изгради голяма онлайн общност от потребители. Но местни марки като Oppo, Vivo и Huawei Technologies бързо започнаха да я копират и разработиха по-иновативни конкурентни тактики.
"Хюго беше ключова фигура за Xiaomi в ранните дни на компанията, защото той помогна с маркетигна в чужбина“, коментира Кити Фок, управляващ директор на IDC China. Напускането на Бара вероятно ще има ограничено влияние, тъй като позицията на Xiaomi в Индия се стабилизира и там тя разширява пазарния си дял.
Оттеглянето на Хюго Бара може да подскаже, че Xiaomi променя фокуса си на своя вътрешен пазар, коментира Никол Ненг, анализатор от Canalys.