Китайската интернет компания Baidu нае бивш директор на Microsoft за свой главен оперативен директор. Решението е част от опита на фирмата да се насочи по-сериозно към изкуствения интелект, тъй като печалбата от нейния основен бизнес с интернет търсачки започва да се свива, предава Ройтерс.
Baidu пренасочва фокуса на своята бизнес стратегия след въвеждането на нова регулация на рекламата, най-вече тази на лекарства. Новите правила доведоха до 16% спад на клиентите в рамките на тримесечието, което завърши през септември.
Ци Лу, който беше изпълнителен вицепрезидент на Microsoft и оглавяваше звеното, отговорно за Office, Bing и Skype до миналия септември, ще помогне за развиването на изкуствен интелект, като ключова част от стратегията на Baidu през следващото десетилетие.
“Доктор Лу притежава богат опит в лидерството и управлението и е водещ авторитет в областта на изкуствения интелект”, заяви главният изпълнителен директор на Baidu Робин Ли.
През 2014 г. Baidu назначи друг мениджър на Microsoft. Става дума за Джан Я-Цин, който стана президент, отговарящ за бизнеса със сливания. Джан ще се отчита директно пред Лу, а Baidu се очаква да обяви годишните си финансови резултати през следващия месец. Компанията прогнозира 4,6% спад на приходите за тримесечието, завършило през декември.
През октомври компанията създаде фонд за 200 млн. долара, който ще се фокусира върху изкуствения интелект, разширената реалност и дълбокото учене. През септември пък компанията обяви фонд за 3 млрд. долара, който ще е насочен към стартъпи в среден и напреднал стадий на развитие.
Освен това вчера компанията обяви, че отваря врати новата ѝ лаборатория за разширена реалност, която ще се намира в Пекин. Тя е част от фонда, свързан с тази технология и представлява опит на компанията да се справи със свиващата се печалба.
Лабораторията, в която в момента работят 55 души, първоначално ще има за цел да генерира приходи чрез маркетинг в областта на разширената реалност, а по-късно ще се насочи в сферата на здравеопазването и образованието.
В изявление компанията посочва, че вече работи в сферата на разширената реалност в Китай заедно с компании като KFC, BMW И Lancome на L’Oreal. Baidu вече е представила няколко приложения от висок клас в областта. Тя започна работа по тази технология още преди две години, а сега се насочва към интегрирането ѝ с изкуствен интелект.