Lyft, вторият по големина стартъп за споделено пътуване в САЩ след Uber Technologies, е загубил около 600 млн. долара през миналата година, въпреки че е увеличил приходите си с 250%, твърдят източници, запознати с въпроса, цитирани от Bloomberg.
През 2016 г. компанията е генерирала около 700 млн. долара от продажби, допълват източниците, пожелали анонимност. Растежът на приходите на компанията от Сан Франциско значително надвишава 46-процентното увеличение на загубата.
Lyft успя да спази обещанието, което даде на инвеститорите миналата година, че месечната ѝ загуба няма да надвишава 50 млн. долара. Компанията си е поставила за цел да излезе на печалба до 2018 г., допълват източниците.
“Lyft не разкрива публично финансовите си резултати, но никога не сме били по-големи оптимисти за нашето бъдеще”, коментира Адриан Дърбин, говорител на Lyft.
Uber от своя страна беше напът да загуби 3 млрд. долара в световен мащаб през 2016 г., базирано на представянето ѝ през първите три тримесечия. Гигантът в сферата на споделеното пътуване загуби поне 2 млрд. долара през 2015 г. Говорителят на компанията отказва да коментира въпроса.
Lyft се роди от предишния венчър на своите основатели Zimride, който беше насочен към споделеното пътуване на дълги разстояния. В крайна сметка Lyft се появяви през 2012 г., около три години след основаването на Uber. Оттогава конкуренцията между двата стартъпа в САЩ е ожесточена. И двете компании инвестират значителни суми в намаления за пътниците и бонуси на шофьорите.
Тези субсидии допринасят за голяма част от загубата на въпросните фирми. Lyft заяви, че през 2016 г. е помогнала за осъществяването на 160 млн. пътувания, което означава 3,75 долара загуба на пътуване. Това е значително подобрение спрямо 2015 г., когато тази загуба беше 7,77 долара.