Американската компания за електронна търговия Amazon.com заяви, че броят на продуктите, които е продала за независими търговци, ползващи нейната логистична услуга, се е увеличил почти двойно до 2 млрд. миналата година. Това е доказателство, че по-големите инвестиции на компанията в складове ѝ се отплащат чрез експанзия в нови области като модата и продуктите за дома, пише Bloomberg.
Най-голямата фирма за електронна търговия в света се отличи от останалите на пазара, като започна да предлага бърза, безплатна доставка на продукти от нейната мрежа от складове, чрез която стоките са по-близо до потребителите.
Според този модел търговците могат да изпращат стоките си в складовете на Amazon и плащат такса за опаковането и изпращането им при изпълнението на онлайн поръчки.
Броят на компаниите, ползващи тази услуга, се е увеличил със 70% през 2016 г., обяви Amazon днес. Получавайки достъп до членовете на Amazon Prime - програма, насочена към лоялните клиенти на Amazon, които плащат по 99 долара годишно за безплатна доставка, както и за видео и музикален стрийминг, е една от основните причини търговците да искат да складират и продават своите продукти през уебсайта на Amazon и нейните складове.
“Инфраструктурата, която са изградили и продължават да добавят, е голямо предимство пред другите компании”, посочва Джон Блекледж, анализатор от Cowen & Co. “Никой друг не може да направи това, което те правят, да предложи толкова много неща и да ви ги достави толкова бързо”.
В писмо да акционерите главният изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос заяви, че всичко това е ключов двигател на растежа на Amazon. Очаква се Amazon да отчете 28% ръст на приходите до 137 млрд. долара за 2016 г., сочат прогнози на анализатори, събрани от Bloomberg.
Същевременно Amazon увеличава темпа си на растеж чрез експанзия в чужбина. Извън САЩ обемът на продажбите, извършени по този модел, се е увеличил с 80% миналата година. Amazon добави логистична услуга в Европа, която позволява на търговците да изпращат стоките си до един неин хъб, а след това компанията ги разпределя към складове, които са близо до потребителите във Великобритания, Германия, Испания, Италия, Полша и Чехия.
Но този голям растеж си има цена. Проблемите с капацитета на складовете и цените на новите съоръжения увеличиха разходите на Amazon през третото тримесечие, поради което тя не успя да изпълни прогнозите на анализаторите.