Батерията на умния часовник Apple Watch издържа 18 часа, а Fitbit Flex трябва да бъде зареждан на всеки пет дни. В сравнение с традиционните часовници с батерии, които „живеят“ години, умните часовници са мъчително ограничени, коментира CNN Money.
Американският стартъп Matrix Industries обаче иска да ни освободи от всички опасения около заряда. Тяхното устройство ще може да се зарежда от телесната топлина.
PowerWatch използва термоелектричество - преобразува температурните разлики в електричество. Това все още е сравнително зараждаща се технология, но вече може да се открие в охлаждащите се седалки в луксозните превозни средства, например.
Когато електронните частици се затоплят и се прехвърлят от тялото към повърхността на часовника (която по принцип е по-студена), се създава разлика във волтовете, което генерира енергия. Това зарежда батерията, така че няма нужда да се включва към енергиен източник.
Индикаторът за захранването представлява пръстен около часовника, който показва промените в нивата на батерията.
„Когато тренирате, вашата кожа се затопля, затова генерирате повече енергия“, казва съоснователят и главен изпълнителен директор на Matrix Industries Акрам Букай.
PowerWatch прилича на други фитнес тракери и следи калориите, съня и броя на направените стъпки. Приложение показва тези статистики, както и колко енергия сте генерирали през деня.
Макар да няма толкова много възможности като Apple Watch или Fitbit, с часовника компанията демонстрира как технологиите могат да бъдат внедрени в носими устройства в бъдеще. Букай и екипът му планират да използват термоелектрическата енергия в здравния сектор, производството и логистиката.
Букай очаква, че технологията ще помогне на пациенти със слухови апаратчета да избягват нуждата да зареждат постоянно батериите им. Тя може да помогне и на пациенти с пейсмейкъри, чиито батерии трябва да се сменят на всеки пет до десет години.
Matrix пусна за продажба първо линията си за мъже (на цена от 99,99 долара). Цената може да скочи до 170 долара, когато достигне магазините за продажби на дребно в края на следващата година. Компанията планира и дебют на часовници за жени в бъдеще.
Стартъпът, основан през 2011 г., е събрал 8,5 млн. долара от инвеститори, сред които са Khosla Ventures, 3M Corporation и Sand Hill Angels.