15 съдии във Върховния съд на Европейския съюз (ЕС) се опитват да решат веднъж завинаги дали Uber Technologies е приложение, или транспортна компания. Този въпрос отдавна интересува регулаторите и властите в региона, пише Bloomberg.
Решението за Uber, която смята себе си за приложение, може да изложи компанията на по-стриктни регулаторни правила, допълнителни оперативни разходи и риск от по-малък брой шофьори.
Случаят се разглежда внимателно, туй като би могъл да определи правилата за тези, които имат подобни бизнес модели.
Дейностите на Uber “не могат да бъдат сведени само до транспортна дейност“, коментира Кани Фернандез, адвокат на компанията в САЩ. Тези думи той отправи пред съдиите в Люксембург във вторник.
Приложението за наемане на транспорт е достъпно през смартфони и таблети. То обаче се сблъска с редица проблеми от регулаторно естество в Европа на фона на оплакванията от страна на таксиметрови шофьори, които твърдят, че компанията се опитва несправедливо да избегне наредбите.
„Очевидно решението на съда на ЕС ще има голямо влияние“, коментира Георгиос Петропулос, сътрудник в Bruegel. “Говорим за една от най-популярните платформи на икономиката на споделянето“, допълва той.
Uber настоява, че не трябва да спазва задълженията на традиционните транспортни оператори в ЕС. Въпреки че окончателното решение на съда в Люксембург може да отнеме месеци, то ще бъде със задължителен характер и може да се отрази на споровете на компанията в различните страни в Европа.