IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

93% от фирмите планират да започнат скоро да се трансформират дигитално

60% от участниците в проучване смятат, че са закъснели с този процес

12:40 | 03.11.16 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

93% от компаниите смятат, че ако не започнат да се трансформират дигитално през следващата година и половина, бизнесът им ще усети финансови последствия и понижена конкурентоспособност, сочат данни от проучване на състоянието на дигиталната трансформация на пазара на бързооборотни стоки в глобален мащаб, направено от Progress, под чийто бранд Telerik вече оперира в България.

Данните от него сочат още, че дигиталните технологии влияят на потребителското търсене и на конкуренцията на пазара на бързооборотни стоки. Същевременно променят и начина, по който потребителите пазаруват и вземат решения. От Progress посочват още, че макар компаниите да разбират колко важна е дигиталната трансформация, все още не са готови със стратегиите си, планирането и имплементацията.

60% от участниците в проучването смятат, че вече може да са закъснели прекалено много с дигиталната си трансформация. 33 на сто пък нямат ясно дефинирана стратегия как да постигнат това. И все пак 53% от респондентите смятат, че дигиталната трансформация е „важна“ и тепърва поемат по този път.

Същевременно голяма част от участниците в проучването не се чувстват уверени в подкрепата на висшия мениджмънт и в способността си да трансформират дигитално бизнеса. Близо 60 на сто от респондентите обаче са уверени, че разполагат с точните технологии и инструменти за целта.

Оказва се, че за повече от половината (52%) дигиталната трансформация изглежда като трудоемък и дълъг процес, допълва проучването. Според него 66 на сто чувстват, че отделите за информационни технологии и маркетинг не са достатъчно синхронизирани, за да извършат дигиталната трансформация.

64% от участвалите в проучването твърдят, че им е трудно да бъдат в крак с постоянно променящия се дигитален пейзаж, докато 38% - че ИТ екипът трябва да е този, който да ръководи дигиталната трансформация.

Progress разкрива, че трите най-големи бариери пред дигиталната трансформация са уповаването на ИТ екипите за изпълняване на стратегията (69%), липсата на лидерство за дефинирането ѝ (67%), както и на умения за реализацията ѝ (64%).

53% от анкетираните смятат, че главните маркетинг директори трябва да са ключовите адвокати на дигиталната трансформация. 51% пък смятат, че това трябва да са главните изпълнителни директори.

96% от компаниите в сектора на бързооборотните стоки вече имат планове да направят първите си стъпки към дигиталната трансформация през тази година. Абсолютно всички пък твърдят, че за тях най-ключово е подобряването и оптимизирането на потребителското преживяване. Ето защо фокусът им ще падне върху бързината и адаптивността (56%), върху безопасността и сигурността (51%), и върху консистентността на всички канали (51%).

Според 62% от респондентите критични за тези инициативи са мобилните технологии, докато 58% смятат, че най-ключови са аналитичните платформи. 45% пък залагат на свързаността на данните.

„Както навсякъде по света, така и в България, дигиталната трансформация е следващата стъпка за сектора на бързооборотни стоки. Затова и ние работим с много големи имена в сектора и им помагаме да създадат стратегия и да намерят правилните технологии, които ще им донесат успех. За всички компании днес е ясно, че да развиват бизнеса си и да запазят конкурентоспобността си, те трябва да трансформират вътрешните си бизнес модели, процеси, продукти и услуги“, коментира Васил Терзиев, съосновател на Telerik и главен директор „Иновации“ в Progress.

Проучването е проведено в началото на 2016 г. и в него участват бизнес лидери от малки, средни и големи компании от различни индустрии.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:55 | 09.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още