IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Salesforce окончателно се отказа от Twitter

Двете компании не си подхождат, обяви изпълнителният директор на софтуерната компания

10:18 | 15.10.16 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Salesforce.com няма да наддава за Twitter, защото компанията за бизнес софтуер и социалната мрежа няма да бъдат подходящи една за друга, пише Bloomberg.

Акциите на Twitter понижиха стойността си във връзка с новините, защото Salesforce беше един от последните сериозни играчи, които се смяташе, че имат апетит към нея. От своя страна книжата на Salesforce поскъпнаха в знак на облекчение, че тя няма да похарчи миларди за бизнес, за който някои от инвеститорите смятат, че щеше да я отдалечи от основните ѝ дейности.

Главният изпълнителен директор на Salesforce Марк Бениоф заяви пред Financial Times, че Twitter “не е най-подходящата за нас по много различни причини”. Говорителката на Salesforce потвърди коментара. Twitter от своя страна отказва да коментира въпроса. Още миналата седмица се появиха слухове, че Salesforce няма да отправи оферта за поглъщане.

Оттеглянето на Salesforce оставя на Twitter малко възможности за продажба. Други играчи, които също бяха сред потенциалните купувачи, в това число Google и Walt Disney, също се отказаха. Financial Times пише, позовавайки се на свои източници, запознати със ситуацията, че съветниците на Twitter все още търсят други компании, които биха проявили интерес.

Книжата на Twitter понижиха стойността си с 8,5% до 16,28 долара. Цената на тези на Salesforce пък отбеляза ръст от 6% до 74,91 долара.

Инвеститорите притискат компаниите, обмислящи придобиването, да се откажат, твърдят запознати източници. По време на срещата на инвеститорите на Salesforce по-рано този месец, един от тях е заявил пред директорите, че той и колегите му не са доволни от идеята за поглъщането на Twitter.

От своя страна социалната мрежа беше провокирана да търси купувач след няколко тримесечия, в които продажбите и растежът на броя нови потребители се забавиха.

Ако не се появи купувач, Twitter ще се опита да привлече повече потребители посредством нова стратегия, свързана с видеото на живо. Компанията сключи партньорства за включването на спортно, политическо и развлекателно съдържание, което да показва чрез стрийминг заедно с туитове, свързани с видеото. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:15 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още