Amazon планира да назначи с 20% повече сезонни работници за своите складове през този празничен сезон, пише Wall Street Journal.
Базираната в Сиатъл компания за електронна търговия ще открие 120 хил. сезонни позиции, което е повече от миналогодишните 100 хил.
За сравнение Target ще назначи 70 хил. души в магазините си - колкото миналата година, а Macy’s планира 83 хил. назначения в сравнение с 85 хил. през 2015 г.
Универсалните магазини, специализираните магазини и други търговци напоследък се борят с редица проблеми, свързани с по-малкия брой посетители, които се насочват към Amazon и възможностите, предлагани от марките за бърза мода като Hennes & Mauritz.
През последните години големите търговци на дребно отвориха още складове и центрове за дистрибуция в САЩ, за да изпращат по-бързо поръчките, направени онлайн. Но някои търговци и компании за логистика не успяват да намерят достатъчно сезонни работници за складовете си.
Amazon и други се опитват да прехвърлят част от сезонните служители на пълно работно време след празниците в опит да привлекат повече хора. От компанията твърдят, че са наели на пълно работно време 14 хил. души, които са били на сезонна работа, а плановете са тази бройка да се увеличи тази година.
Акциите на Amazon повишиха стойността си с 12% през последните три месеца.