Делът на електронното пазаруване в България е около 10%, като за различните категории той варира. За сравнение - този в ЕС е от порядъка на 25-30%, а в някои държави дори се изкачва над 30%, заяви търговският директор на еMAG.bg Константин Бонев в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
По думите му, ако доскоро традиционният потребител е бил на възраст между 24 и 55 години, в онлайн пазаруването се наблюдава сериозена разлика, тъй като пазаруващите са предимно на 16-24 годишна възраст.
Голямото предизвикателство на пазара за електронна търговия е, че бизнесът трябва да се развива все по-бързо, за да увеличи дела на своите потребители, коментира от своя страна Моника Чиоланел, мениджър развитие International Marketplace в еMAG.bg.
Според нея България изостава по отношение на темповете на растеж на плащанията по електронен път. По думите ѝ ако в Обединеното кралство само 5% от клиентите плащат с наложен платеж, в България разплащанията онлайн достигат едва 8% от всички разплащания, а цели 90% от потребителите в страна предпочитат наложен платеж.
"Колкото повече се придвижваме към Западна Европа, толкова по-висок е делът на електронното разплащане", коментира Чиоланел. "Доброто в този случай е, че интегрираните платформи работят в тази насока. Очакваме в краткосрочен или средносрочен план пазарът да се развие по-бързо".
Повече по темата вижте във видеото: