„Пазарът на технологии се развива изключително бързо. Може да се задава нова вълна от потребителски устройства. Microsoft може отново да стане компания за джаджи. Кой знае?“. Това заяви пред журналисти Майкъл Кьогелер, генерален директор на Microsoft, отговарящ за 15 пазара в Европа.
Той е категоричен, че за Microsoft в момента не е приоритет, нито мисия, да се превърне във фирма номер едно за устройства, но тенденциите се менят и тя трябва да се съобразява с тях.
По думите му всички погледи в момента са вперени в технологичния свят. Доказателство за това, че технологиите са основна движеща сила за бизнеса в момента, е фактът, че 48% от бюджетите за информационни технологии са харчени от хора, които не се занимават с IT в компаниите.
“IT директорите стават най-важните хора в корпорациите“, категоричен е Кьогелер.
Същевременно бързото технологично развитие кара бизнеса да се трансформира с изключително бързи темпове.
„Microsoft отпреди 5 години не е тази Microsoft, която виждаме в момента. Промяната не спира. Всъщност единственото постоянно нещо е промяната“, обобщи той тенденциите на пазара.
Във връзка със стратегията на Microsoft Кьогелер обясни, че фирмата има ясна концепция.
„Може да не изглеждаме най-готините на пазара, но определено сме добри в това да предлагаме продукти за масовия пазар“, категоричен е експертът.
По думите му Microsoft е научила много през последните години, особено от придобиването на мобилния бизнес на Nokia през 2014 г.
„Научихме много от придобиването на Nokia, загубихме милиони, но човек се учи по-добре от провалите, отколкото от успехите“, обобщи Кьогелер.