Китайската услуга за споделено пътуване Didi Chuxing обяви, че е инвестирала „десетки милиони долари“ в най-голямата платформа за споделяне на велосипеди в страната – OFO. С този ход тя иска да предложи повече възможности за придвижване на своите клиенти, предава Ройтерс.
Didi, която миналия месец придоби китайското подразделение на своя конкурент Uber Technologies, заяви, че ще включи велосипедите като опция в своето мобилно приложение, като част от плана ѝ за развитие на транспортна екосистема. Потребителите на приложението в момента могат да си викат таксита и частни коли през него.
„Ако искам да стигна само на километър – два, или трафикът е прекалено голям, мога просто да си взема колело и да отида“, коментира говорителят на Didi Лян Сун.
През последните десетилетия велосипедите загубиха популярност, тъй като китайската средна класа се насочи към автомобилите. Но интересът започна да се възражда, защото улиците станаха пренаселени от трафика, а все повече хора започнаха да живеят здравословно, на фона на нарастващите нива на затлъстяване сред населението.
Ofo, чието име означава „велосипед“, е създадена преди две години като студентски стартъп проект в кампуса на Пекинския университет.
Потребителите на платформата могат да си наемат велосипеди за 0,5 юана (0,075 долара) на возене, а сега компанията е най-голямата платформа за споделяне на велосипеди в страната.