Tesla премахна думата „автопилот“ и китайския термин за „самоуправляващ се“ от своя китайски уебсайт, след като шофьор в Пекин, който катастрофира, докато колата му се движеше на автопилот, се оплака, че компанията е надценила способностите на системата и е подвела купувачите, предава Ройтерс.
Шофьор на Tesla катастрофира по-рано този месец в Пекин, след като колата му не успя да избегне превозно средство, паркирано от лявата страна. Сблъсъкът нанесе щети върху двата автомобила, но нямаше ранени.
Това е първият известен такъв случай в Китай, въпреки че се случва след фатален инцидент във Флорида по-рано тази година. Всичко това поставя под натиск ръководителите на автомобилни компании и регулаторите да затегнат условията, свързани с работата на автономните коли.
„Ние, в Tesla, непрестанно правим подобрения, включително и в преводите“, коментира говорителката на компанията в имейл до Ройтерс. „От няколко седмици сме в процес на премахване на всякакви несъответствия в езиците“.
Препратките и китайският термин за автопилот, който буквално се превежда като „самостоятелно шофиране“, бяха премахнати от сайта на седана Model S късно в неделя. И двата израза преди това присъстваха няколко пъти на страницата.
Вместо това вече се използва израз, който се превежда като „асистирано шофиране“.
Екипът на Tesla в Китай е преминал допълнително обучение в отговор на катастрофата на 2 август, като целта е служителите да подчертават, че водачът винаги трябва да държи ръцете си на волана, когато използва функцията за автопилот, твърди служител на Tesla, който не е упълномощен официално да говори пред медиите.
Tesla посочва, че е свалила данните от колата в Пекин, според които по време на катастрофата автомобилът наистина се е движил на автопилот, но ръцете на шофьора не са били на волана.
Говорителката на американската компания за коли направи изявление, в което посочи, че системата не е напълно автономна, а е по-скоро асистираща, ето защо водачите винаги трябва да имат контрол над превозното средство.
Пътният инцидент представлява пореден проблем за Tesla на китайския автомобилен пазар, който е най-големият в света. Преди това фирмата се сблъска с главоболия, свързани с дистрибуцията и зареждането на колите.