Приходите на Fitbit, компания, известна преди всичко с фитнес тракерите си, продължават да растат през последното тримесечие, въпреки че печалбата се свива. Причината за последното е, че оперативните разходи са се увеличили повече от два пъти във връзка с по-нататъшните инвестиции в нови продукти и маркетинг, пише Wall Street Journal.
Най-новите продукти на Fitbit, модният фитнес тракер Alta и умният фитнес часовник Blaze, са допринесли за 54% от продажбите, което само подчертава натиска върху компанията да продължи с технологичния си напредък и да се справя с променящия се вкус на потребителите.
Стойността на акциите на компанията нарасна с 5,3% до 13,86 долара по време на следборсовата търговия в резултат от новините. И все пак цената остана доста под тази от 29,68 долара при затварянето на борсите в деня на първичното публично предлагане на Fitbit през юни 2015 г. Тракерите на базираната в Сан Франциско фирма успяха да добият популярност, но стойността на книжата се понижи заради притесненията от дългосрочните перспективи на фирмата.
Оперативните разходи на Fitbit са се увеличили до 235,3 млн. долара от 107,1 млн. долара, тъй като тези за проучвания и развитие са достигнали нов връх.
В интервю главният изпълнителен директор Джеймс Парк заяви, че за следващата година са предвидени по-големи разходи във връзка с нови продукти. Същевременно той обясни, че компанията планира да пусне нови продукти през коледния сезон.
Парк твърди, че Fitbit е увеличила продажбите и маркетинговите си разходи в чуждестранните си пазари, където се надява да разшири дейността си.
Като цяло Fitbit отчете нетна печалба в размер на 6,3 млн. долара, или 3 цента на акция, след изплащането на дивиденти, в сравнение със 7 цента на акция година по-рано.
Приходите от продажби са нараснали до 586,5 млн. долара от 400,4 млн. долара година по-рано, а компанията е продала 5,7 млн. устройства, което е малко под 6-те млн., които очакваха анализаторите според FactSet.
Брутният марж на печалбата се е свил до 41,8% от 46,8% година по-рано.