IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Смартфонът почти догони телевизора в най-търсените стоки на кредит

Лаптопите и таблетите се радват на все по-малък интерес

14:18 | 11.07.16 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Смартфонът почти догони телевизора за първото място в класацията „Топ 10 на изплащане“ на БНП Париба Лични Финанси през първата половина на тази година, съобщават от компанията.

Данните сочат, че търсенето на финансиране за тези стоки скача с 13,6% на годишна база, докато това за лаптопи и таблети намалява значително.

Смартфоните бързо настигат телевизорите, които са традиционният лидер в списъка. Според БНП Париба Лични Финанси разликата между двете категории в класацията е само 6 на сто. Експертите от фирмата прогнозират, че смартфоните ще станат номер едно при следващото издание на класацията.

Всичко това се обяснява с развитието на мобилните услуги и устройства. Един съвременен смартфон може да замени няколко устройства и същевременно да се ползва за мобилни разплащания, за асистент при пътуване и за кандидатстване за кредит.

Според новата класация най-търсените стоки от 20-29-годишните българи са смартфони и лаптопи. Тези във възрастовата група 30-39 години пък по-често търсят на изплащане телевизори, обзавеждане за дома и бяла техника. Смартфонът вече е най-важното технологично устройство за хората.

Скорошни проучвания показват, че 50% от съдържанието в интернет се потребява през мобилни устройства, 55% от имейлите биват отваряни през телефон или таблет, а 46% от видео файловете са гледани на такива устройства.

От своя страна производителите предлагат множество нови модели с полезни приложения. Смартфоните пък са изложени на по-голям риск от чупене спрямо телевизорите и таблетите. Важно е да се отбележи, че хората търсят максимално възползване от предимствата на новите технологии, ето защо по-често си купуват нови телефони.

Данните сочат, че през първата половина на тази година хората най-често са купували устройства с голям екран и с мощни процесори, предлагани на разумни цени. Най-търсеният модел е в ценовия диапазон 400-450 лв. и е с 5-инчов HD дисплей, както и с операционна система Android.

Лаптопи и таблети

Лаптопите и таблетите обаче отбелязват значително понижение в класацията. През първата половина на годината интересът за покупка на преносими компютри на изплащане намалява с 25,8%. Устройствата падат до четвърто място в класацията, като са изместени от пералните машини.

От своя страна заради понижението от 35% таблетите изпаднаха от топ 10. Обяснението е, че повечето от техните приложения вече са интегрирани в смартфоните. От своя страна потребителите предпочитат да разполагат само с едно преносимо устройство.

Активност

Най-активните купувачи на изплащане са хората между 20 и 29 години, които представляват 29% от хората, търсещи стоки на изплащане. Тази група най-често кандидатства за смартфони. Става дума за 38,6% от общия брой смартфони. На второ място пък се нареждат лаптопите с 34,2% от всички лаптопи.

Втори по активност са потребителите между 30 и 39 години с дял от 26,8%. Те вече имат стабилна кариера, често са семейни и се стремят да подобрят своите условия на живот. Ето защо често кандидатстват за покупката на телевизори (27,6%), на перални машини (25%), на дивани (27,8%) и на хладилници (23,4%).

Мъжете са тези, които избират черната техника, а дамите – бялата и обзавеждането. Почти две трети от търсенето на телевизори и мобилни телефони се падат на мъжете. Жените са по-активни в избора на перални машини и хладилници, освен това генерират 62% от търсенето на дивани и 55% от това на перални машини на изплащане.

Новото издание на класацията „Топ 10 на изплащане“ е базирано на близо 184 хил. стоки, за които клиентите кандидатстват за покупка на изплащане през 2016 г. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:15 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още