Акциите на японската компания за игри Nintendo поскъпнаха с повече от 10% днес благодарение на очакванията, свързани с наскоро появилата се нейна мобилна игра Pokemon GO, предава Ройтерс.
Миналата година Nintendo заяви, че вероятно ще навлезе на пазара на мобилни игри. Компанията най-сетне се вслуша в исканията на инвеститорите на фона на промяната на потребителските навици. Така тя се насочи отвъд своя традиционен бизнес с конзоли към по-прости и безплатни за сваляне игри за мобилни устройства.
Първият ѝ мобилен продукт от този род – играта Miitomo, прилича повече на приложение за социални мрежи. Тя остави инвеститорите и феновете в очакване на игра, базирана на най-популярните франчайзи на компанията, като Super Mario Bros.
Pokemon GO беше най-продаваното безплатно приложение в iTunes на Apple в четвъртък вечерта и е инсталирана на между 50 хил. и 100 хил. устройства с Android.
Компанията обеща да пусне още четири игри за смартфони през тази фискална година. За да насърчи своя проблемен бизнес с конзоли, Nintendo планира да пусне следващото си такова устройство в целия свят през март 2017 г., разкри президентът Тацуми Кимишима през април.
Акциите на Nintendo последно се търгуваха с ръст от 9% до 16 290 йени, най-високото им ниво от повече от два месеца.