Sony очаква нейният бизнес с игри да стане по-печеливш. Японската компания обяви новината в момент, в който се подготвя за пускането на пазара на очила за виртуална реалност, които да допълнят останалите ѝ предложения - конзолата PlayStation и стрийминг услугите, пише Bloomberg.
Фирмата си е поставила за цел да постигне марж на оперативната печалба от игри и мрежови услуги между 8 и 10% за фискалната година, която завършва през март 2018 г., спрямо 5-6% за предходната. Sony повиши прогнозата си за приходите на подразделението на между 1,8 трлн. йени (17,6 млрд. долара) и 1,9 трлн. йени. Сумата е над тази за 1,4 до 1,6 трлн. йени година по-рано.,
Откакто пое ръководството преди четири години Казуо Хирай води Sony към болезнено пренасочване далеч от потребителската електроника, съкращавайки хиляди работни места и продавайки марката за персонални компютри Vaio. Фокусът върху игрите, филмите и мрежовите услуги успя да направи компанията по-печеливша.
Във връзка с новите си приоритети Sony сви прогнозата за своите продажби и маржа на оперативната печалба на мобилното подразделение.
"Игрите и мрежовите услуги са най-големите двигатели на растежа ни в средносрочен план“, коментира Хирай пред репортери в Токио. „Отвъд игрите, виртуалната реалност предлага възможност да използваме напълно различните технологии на Sony, като камера и заснемане, създаване на съдържание и забавление“.
Филмовото подразделение на компанията Columbia Pictures е създало някои от най-известните холивудски франчайзи като "Спайдърмен" и телевизионната класика „Breaking Bad”.
В сряда Хирай потвърди общите цели за оперативна печалба от поне 500 млрд. йени за годината, завършваща през март 2018 г. Изпълнителният директор заяви също така, че фирмата работи по робот, който може да създава емоционални връзки с хора.
В момента Sony се опитва да затвърди лидерската си позиция на пазара на конзоли, като пусне очила за виртуална реалност през 2016 г. Струващите 399 долара PlayStation VR ще бъдат на разположение за 36 млн. души, които вече притежават PS4. Устройството излиза на пазара през октомври и може да помогне за превръщането на собствениците на PlayStation 4 в абонати на видео игри, които плащат месечни такси, твърди анализаторът на Bloomberg Intelligence Джитендра Уарал. Sony прогнозира, че продажбите на конзолите PS4 ще се покачат с 13% през фискалната година до 20 млн. бройки.
Компанията прогнозира още, че печалбата на нейния бизнес за игри и мрежови услуги ще нарасне с 52% до 135 млрд. йени през тази фискална година. Абонатите на телевизионната онлайн услуга PlayStation Vue са надминали 100 000, откакто тя дебютира през март 2015 г., коментират източници, запознати с въпроса.
Компанията сви прогнозата за продажбите на подразделението си за мобилни устройства на 900 млрд. - 1,05 трлн. йени, от 1-1,25 трлн. йени преди това. Индустрията се сблъсква с най-лошата си година откакто Apple представи своя iPhone през 2007 г. Въпреки че голяма част от спада в търсенето се очаква в зрели пазари като Китай, където Sony вече не разработва телефони, забавянето в по-широк мащаб може да нанесе удар на нейния бизнес с чипове за изображения, който доставя компоненти за камери за смартфони.