Wal-Mart Stores води преговори да продаде своята китайска платформа за онлайн търговия Yihaodian на втората по големина фирма за електронни продажби в Китай JD.com, пише Wall Street Journal, позовавайки се на източници, запознати с въпроса.
Конкретните параметри на предложената сделка не са ясни, а преговорите все още са плаващи, но според източниците може да се стигне до по-голямо партньорство между Wal-Mart и JD.com.
Wal-Mart пое пълен контрол върху Yihaodian, по-малък конкурент на Alibaba Group Holding и JD.com, през миналия юли. Целта ѝ беше да засили своето присъствие на бързо развиващия се онлайн пазар в Китай.
Обединяването с JD.com би могло да донесе на Wal-Mart по-големи шансове именно на този пазар и да насърчи продажбите в нейните офлайн магазини.
JD.com, която доби репутацията на място, от което може да се купува маркова електроника, се опитва да увеличи предложенията си, докато продължава да се конкурира с по-големия играч на пазара – Alibaba, който стои зад двата онлайн магазина Taobao и Tmall.
JD.com и Wal-Mart отказват да коментират въпроса.