Salesforce е била потенциален купувач на LinkedIn, пише Bloomberg, позовавайки се на източници, запознати с въпроса. В крайна сметка компанията беше придобита от Microsoft за 26,2 млрд. долара.
Съветник на Salesforce по време на преговорите е била Goldman Sachs.
Макар че Microsoft показва апетит към LinkedIn от няколко години, софтуерният гигант не е инициирал старта на преговорите, които доведоха да сключването на сделката, допълват източниците, пожелали анонимност.
Вместо това изпълнителният председател на LinkedIn Рейд Хофман и главният изпълнителен директор Джеф Уейнър са се свързали с изпълнителния директор на Microsoft Сатя Надела, за да го информират, че са започнали да търсят потенциални купувачи.
Salesforce се конкурира с Microsoft в предоставянето на базиран в облака софтуер.
По-рано този месец Salesforce обяви, че придобива разработчика на облачен софтуер за електронна търговия, Demandware за 2,8 млрд. долара. По същото време изпълнителният директор Марк Бениоф заяви, че сезонът на сливанията и придобиванията е най-вълнуващият до момента.