Amazon.com намалява таксите, които налага на търговците, продаващи USB кабели, протектори за екрани на смартфони и други малки, плоски продукти, които се побират в пощенски плик. Новото предложение представлява заплаха за конкурентните услуги, предлагани от компании като Alibaba Group Holding, Ebay, Wish.com, които свързват китайските търговци с американските потребители, пише Bloomberg.
Решението ще влезе в сила от 1 юли, сочи имейл от компанията. Търговците ще плащат по 1,61 долара за доставянето на плоски, леки пакети. Сумата е с 67% по-ниска от настоящата. Промяната води до разлика между малките плоски продукти, които могат да влязат в големи пликове за писмо, и тези, които са по-големи и се таксуват по-високо.
Всичко това се случва в рамките на програма, представена от Amazon през миналата година, за да предложи на пазаруващите безплатни доставки на хиляди популярни малки стоки, като гримове, аксесоари за телефони и стикери.
По-голямата част от тези продукти идват от трети страни, които дават на Amazon дял от приходите от продажби заради складирането, пакетирането и доставката. Голям процент от стоките струват по максимум 10 долара.
Всяка година пазаруващите в Amazon в САЩ поръчват десетки милиони бройки продукти, влизащи в категорията „малки и леки“, сочат документи на компанията, разгледани от Bloomberg News.
Говорителят на Amazon е отказал да коментира въпроса.