Над 50% от инвестициите във финансови технологии отиват за услуги, свързани с разплащанията. Това съобщи по време на Финансов форум „Иновации“ Рой Хътчинсън, директор „Консултинг“ в Deloitte Полша.
По думите му банките ще загубят своята позиция във веригата на стойността на разплащанията, защото на пазара се появяват прекалено много други играчи, които са по-гъвкави. Като пример той посочи приложението за поръчване и разплащане на Starbucks, което вече се радва на голяма популярност в САЩ.
“Приложенията дърпат напред разплащанията, не вашата карта”, обобщи експертът. Той посочи, че Deloitte очаква предложенията за разплащания, които са базирани на събирането и анализирането на бази данни за потребителските навици и желания, да наберат сили през следващите години, защото контекстът става все по-важен, а хората търсят по-голямо удобство, като възможността да плащат в движение например.
“Банките не се опитват да отговорят на всичко това, а по-скоро избягват въпроса”, категоричен е Хътчинсън. Според него това ще доведе до големи трудности за тях и най-вече за запазване на сегашното ниво на приходите.
Финансовите институции се нуждаят от иновации и от това да вземат решение дали да участват в промяната, която предстои, обясни още той. По думите му предстои да видим продължителен растеж на разплащанията, но картите ще остават на заден план, защото ще има все по-свързани с контекста около нас възможности за плащане.
На банките се падат едва 19% от всичките 10 млрд. долара, похарчени за технологии в сферата на финансите през 2015 г. Големият въпрос, който стои пред банковите институции оттук насетне, е дали ще инвестират в собствени иновации и дали ще са склонни да се насочат към партньорства с небанковите си конкуренти.
Бизнесът и потребителите
Според Ваня Манова, мениджър на MasterCard за България и Македония, в момента безналичните плащания са по-удобни и затова стават все по-предпочитани от търговците в България.
“Преди години ние се опитвахме да ги убедим какви са предимствата, а сега самите търговци ни търсят, за да им помогнем в популяризирането на тези услуги”, коментира тя. Манова допълва, че онлайн плащанията растат с всяка година. През 2015 г. те са отбелязали ръст от 82% на годишна база.
Според нея е нараснало доверието в електронните разплащания, а в България жените са тези, които по-често плащат онлайн.
“Употребата на картите вече не е свързана само с директните плащания в магазините. Вече има много нови канали, защото хората искат платежният процес да може да се извършва през различни свързани устройства”, обобщи тя.
Същевременно започва заместването на пластиката с нейния дигитализиран вариант, или т.нар. навлизане на дигитални карти, които изискват потребителят да притежава смартфон.
преди 8 години ше пукясам от смех!Тез плащаниа са за хора, КАИТО ИМАТ ПАРИ! Кат ти зимат парите БЪРЗО И БЕЗУСЕТНО - свършват по-бързо в сметката, трупат лихви по кредита, ЗАРОБВАТ! И АКО НА ЗАПАД нема да си поискат парите бързо, щот ше чакат до последниа момент клиентите им да генерират приходи - тука нема да има как и откъде. ЧЕСТИТИ ВИ СЪБИРАЧИ НА ДЪЛГОВЕ И ЧСИ и зарад "безналичните плащаниа". Мноо сте прости, потребителите, да ви кажем. ГНИЙТЕ ПРЕБИТИ ИЛИ У ЗАТВОРА. а НАЙ-ВЕЧЕ СТОЙТЕ БЕЗ ПАРИ, НО С ПЕДЕСЕ КАРТИ И БЕЗКОНТАКТНИ/БЕЗНАЛИЧИН плащаниа. ай честито. отговор Сигнализирай за неуместен коментар