IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Даниел Ек не планира да продава Spotify

Той иска да покаже, че в Европа също може да има големи технологични компании като в САЩ

15:21 | 09.06.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Даниел Ек, съоснователят на шведската компания за музикален стрийминг Spotify, която има най-голямата база от плащащи си абонати в света, обяви, че няма никакво намерение да продава фирмата, предава Ройтерс.

Въпреки че инвеститори вярват, че частната компания вероятно се насочва към първично публично предлагане, някои анализатори от индустрията виждат фирмата, която е на загуба, като цел за придобиване от по-голям технологичен играч, разполагащ с повече средства.

“Моите лични амбиции със Spotify са да се опитаме да покажем, че можем да създадем една от тези суперкомпании тук в Европа“, коментира той пред журналисти.

Запитан дали това означава, че не планира да продаде фирмата, Ек заяви: „Не, няма да я продавам“.

Spotify, която беше основана през 2006 г., плаща повече от 80% от своите приходи на звукозаписни компании и изпълнители, като до момента не е генерирала печалба, тъй като инвестира доста и в международния си растеж. Тя се конкурира на един пазар, на който са и играчи като Apple Music, Google Music и YouTube.

Много други европейски технологични стартъпи бяха изместени от конкурентите си от Силициевата долина.

Ек заяви, че Силициевата долина е започнала по-рано да изгражда технологични гиганти, но Европа най-сетне е в правилната кондиция, за да подкрепя своите предприемачи. По думите му чак сега в Европа има екосистема, капитали и опит, които наистина могат да помогнат на предприемачите.

“Съвет номер едно, който давам на всички е: не продавайте, защото това е най-големият проблем, който имаме. Всички тези неща могат да нараснат значително, ако просто запазим курса и продължим да правим това, което правим“, допълни той.

Миналата година Spotify генерира оперативна загуба от 184,5 млн. евро (205 млн. долара), което беше над тази за 2014 г. - 165,1 млн. евро.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:07 | 06.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още