Даниел Ек, съоснователят на шведската компания за музикален стрийминг Spotify, която има най-голямата база от плащащи си абонати в света, обяви, че няма никакво намерение да продава фирмата, предава Ройтерс.
Въпреки че инвеститори вярват, че частната компания вероятно се насочва към първично публично предлагане, някои анализатори от индустрията виждат фирмата, която е на загуба, като цел за придобиване от по-голям технологичен играч, разполагащ с повече средства.
“Моите лични амбиции със Spotify са да се опитаме да покажем, че можем да създадем една от тези суперкомпании тук в Европа“, коментира той пред журналисти.
Запитан дали това означава, че не планира да продаде фирмата, Ек заяви: „Не, няма да я продавам“.
Spotify, която беше основана през 2006 г., плаща повече от 80% от своите приходи на звукозаписни компании и изпълнители, като до момента не е генерирала печалба, тъй като инвестира доста и в международния си растеж. Тя се конкурира на един пазар, на който са и играчи като Apple Music, Google Music и YouTube.
Много други европейски технологични стартъпи бяха изместени от конкурентите си от Силициевата долина.
Ек заяви, че Силициевата долина е започнала по-рано да изгражда технологични гиганти, но Европа най-сетне е в правилната кондиция, за да подкрепя своите предприемачи. По думите му чак сега в Европа има екосистема, капитали и опит, които наистина могат да помогнат на предприемачите.
“Съвет номер едно, който давам на всички е: не продавайте, защото това е най-големият проблем, който имаме. Всички тези неща могат да нараснат значително, ако просто запазим курса и продължим да правим това, което правим“, допълни той.
Миналата година Spotify генерира оперативна загуба от 184,5 млн. евро (205 млн. долара), което беше над тази за 2014 г. - 165,1 млн. евро.