IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Volkswagen: Основният ни продукт в бъдеще няма да е колата

Производителката на автомобили се насочва към мобилните услуги по заявка

09:31 | 02.06.16 г. 7
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Германският производител на автомобили Volkswagen се насочва към мобилни услуги по заявка, като наемането през смартфон на коли за превоз, а целта му е това начинание да носи „значителен дял“ от бъдещите му приходи. С този ход производителят възнамерява да се насочи отвъд скандала с емисиите, заяви един от директорите ѝ, цитиран от Ройтерс.

Volkswagen (VW), която отчете 213 млрд. евро (237,90 млрд. долара) приходи за миналата година, подписа в сряда споразумение с компанията за наемане на коли Gett, след като обяви инвестиция от 300 млн. долара във фирмата през миналата седмица.

Сътрудничеството с Gett може да доведе до бизнес модел, включващ споделяне на коли, превози с лимузини и таксиметрови услуги на бързо развиващия се пазар на подобни транспортни услуги, който в Европа може да расте с по повече от 30% годишно, заяви изпълнителният директор на VW Матиас Мюлер.

"В бъдеще нашият основен продукт няма да е колата“, коментира Мюлер. „Нашият основен продукт, нашето обещание към потребителите, е мобилността“.

Този месец компанията ще обяви новата си бизнес стратегия, която има за цел да подобри отчетността и да ускори развитието, като се предвиждат по-големи инвестиции в електромобили, нови технологии и мобилни услуги, твърдят източници от VW.

Но конкурентите на Volkswagen не остават на заден план. Toyota Motor обяви през миналата седмица, че ще инвестира в Uber Technologies, докато General Motors инвестира 500 млн. долара в основния конкурент на Uber в САЩ – Lyft.

Нарастващият брой сделки отразява нежеланието на производителите на автомобили да се превърнат в излишни, в случай, че значителен брой потребители по света решат да се откажат от собствените си превозни средства и да се възползват от новите опции за споделено пътуване.

„Чрез това партньорство ние получаваме достъп до 100 млн. клиенти на VW”, коментира основателят и главен изпълнителен директор на Gett Шахар Уейзър.

Volkswagen и Gett отказват да разкрият финансовите параметри на сделката.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:28 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

7
rate up comment 6 rate down comment 0
tolex
преди 8 години
Volkswagen: Основният ни продукт в бъдеще няма да е колата ......а ще е софтуерът за маниулации на вредните емисии!Както и този за разхода на гориво....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 1
scott
преди 8 години
ОБРАБОТКАТА ИМ - СЪЩО.Крайниа резултат ше е: начовек по 2 коли, пълна победа на институциите и автоиндустриата."Споделеното" пътуване и свободата от автомобила - ГУУУБИ! И БЕЗ ДА ИМА БЕЗНИН ПАК ТРЕБВА ДА ИМАШ КОЛА И ЗАДЪЛЖЕНИА ПО НЕЯ ОТ УПРАВЛЕНСКА ГУЕДНА ТОЧКА....муахахахахахахаха
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 1
scott
преди 8 години
танасе,пуснал съм ти сички "коментари" по пързалката, АМА ТОЯ ИЗБИ РИБАТА И ДУШАТА В МЕН! ГАТ КАЖЕШ НЕКОА ГООООУЕМА ГЛУПОСТ се чуствам длъжен да докоментирам!!!!!!БЪДЕЩЕТО изобщо не е на СПОДЕЛЕНИА пазар.Има мощни системи, които ще го кътурнат. ПЪРВО: ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ - ако сички си споделяме колите, все по-малко хора ше искат да ПРИТЕЖАВАТ автомобил.Ена безкрайно скъпа вещ от пластмаса, произведена с измама ше намали продажбите в ПЪТИ?!?!?! Сичките измамници те искат с 1-2-3-5-10 АВТОМОБИЛА С РЕГИСТРАЦИИИ, НА ТВОЕ ИМЕ И ТВОЕ ПРИТЕЖАНИЕ. Кат воденичен камък на шията при скок у водата. Та, производителчетата ше прецакат секво КООПЕРИРАНЕ и ограничаване на "жаждата" за притежания на автомобили у хората.ВТОРО: ВЛАСТИТЕ! Тез *** са на такава ДАЛАВЕРА от застраховки, пътни данъци, данък движимо имущество, че и работа за инспектиращи опгани. ЦЕЛАТА ТАЗ ИНДУСТРИЯ НЕМА ДА ДОПУСНЕ РАЗМИВАНЕ НА ОТГОВОРНОСТТА И Намалеване на данъчнозадължините с автомобил лица. БЪЛЪЦИТЕ НАМА ДА СВЪРШАТ,
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 0 rate down comment 1
vzhekoff
преди 8 години
Не бих се учудил, погледни какво става със софтуера. Практически всички се насочиха към модела за ползвана чрез абонамент. В транспорта това не е толкова непозната територия - на практика всички видове транспортни средства освен автомобилите и мотоциклетите са на този принцип. Все пак аз лично никога не бих си изоставил колата. Това е лично :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 11 rate down comment 4
misanthrope
преди 8 години
О пророк на бъдещето, Танас общака :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 7
Атанасио
преди 8 години
Бъдещето е коли под наем и споделено пътуване защото свършва петрола тоест бъдещето е ел.транспорт и друг вид организация на превоз на стоки и хора и Жак Фреско още 1974г. говори за това - https://***.thevenusproject.com/bg/Не съм много съгласен с ''кръговете'' но май няма друг начин поради изчерпването на петрола и газта ,и учените да кажат дали това е най-добрият вариант от всяка гледна точка Като не се забравя за системната криза - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1752811994997027 Анатол Калецки(завършил Оксфорд и Харвард) - ''Това, което катастрофира през 2008 г. не е една банка или финансова система, а една цялостна политическа философия и икономическа система, начин на живот и мислене за света''
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 14 rate down comment 1
misanthrope
преди 8 години
213 милиарда приходи за година от коли под наем ? Знаеш кога?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още