Германският производител на автомобили Volkswagen се насочва към мобилни услуги по заявка, като наемането през смартфон на коли за превоз, а целта му е това начинание да носи „значителен дял“ от бъдещите му приходи. С този ход производителят възнамерява да се насочи отвъд скандала с емисиите, заяви един от директорите ѝ, цитиран от Ройтерс.
Volkswagen (VW), която отчете 213 млрд. евро (237,90 млрд. долара) приходи за миналата година, подписа в сряда споразумение с компанията за наемане на коли Gett, след като обяви инвестиция от 300 млн. долара във фирмата през миналата седмица.
Сътрудничеството с Gett може да доведе до бизнес модел, включващ споделяне на коли, превози с лимузини и таксиметрови услуги на бързо развиващия се пазар на подобни транспортни услуги, който в Европа може да расте с по повече от 30% годишно, заяви изпълнителният директор на VW Матиас Мюлер.
"В бъдеще нашият основен продукт няма да е колата“, коментира Мюлер. „Нашият основен продукт, нашето обещание към потребителите, е мобилността“.
Този месец компанията ще обяви новата си бизнес стратегия, която има за цел да подобри отчетността и да ускори развитието, като се предвиждат по-големи инвестиции в електромобили, нови технологии и мобилни услуги, твърдят източници от VW.
Но конкурентите на Volkswagen не остават на заден план. Toyota Motor обяви през миналата седмица, че ще инвестира в Uber Technologies, докато General Motors инвестира 500 млн. долара в основния конкурент на Uber в САЩ – Lyft.
Нарастващият брой сделки отразява нежеланието на производителите на автомобили да се превърнат в излишни, в случай, че значителен брой потребители по света решат да се откажат от собствените си превозни средства и да се възползват от новите опции за споделено пътуване.
„Чрез това партньорство ние получаваме достъп до 100 млн. клиенти на VW”, коментира основателят и главен изпълнителен директор на Gett Шахар Уейзър.
Volkswagen и Gett отказват да разкрият финансовите параметри на сделката.
преди 8 години Volkswagen: Основният ни продукт в бъдеще няма да е колата ......а ще е софтуерът за маниулации на вредните емисии!Както и този за разхода на гориво.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години ОБРАБОТКАТА ИМ - СЪЩО.Крайниа резултат ше е: начовек по 2 коли, пълна победа на институциите и автоиндустриата."Споделеното" пътуване и свободата от автомобила - ГУУУБИ! И БЕЗ ДА ИМА БЕЗНИН ПАК ТРЕБВА ДА ИМАШ КОЛА И ЗАДЪЛЖЕНИА ПО НЕЯ ОТ УПРАВЛЕНСКА ГУЕДНА ТОЧКА....муахахахахахахаха отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години танасе,пуснал съм ти сички "коментари" по пързалката, АМА ТОЯ ИЗБИ РИБАТА И ДУШАТА В МЕН! ГАТ КАЖЕШ НЕКОА ГООООУЕМА ГЛУПОСТ се чуствам длъжен да докоментирам!!!!!!БЪДЕЩЕТО изобщо не е на СПОДЕЛЕНИА пазар.Има мощни системи, които ще го кътурнат. ПЪРВО: ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ - ако сички си споделяме колите, все по-малко хора ше искат да ПРИТЕЖАВАТ автомобил.Ена безкрайно скъпа вещ от пластмаса, произведена с измама ше намали продажбите в ПЪТИ?!?!?! Сичките измамници те искат с 1-2-3-5-10 АВТОМОБИЛА С РЕГИСТРАЦИИИ, НА ТВОЕ ИМЕ И ТВОЕ ПРИТЕЖАНИЕ. Кат воденичен камък на шията при скок у водата. Та, производителчетата ше прецакат секво КООПЕРИРАНЕ и ограничаване на "жаждата" за притежания на автомобили у хората.ВТОРО: ВЛАСТИТЕ! Тез *** са на такава ДАЛАВЕРА от застраховки, пътни данъци, данък движимо имущество, че и работа за инспектиращи опгани. ЦЕЛАТА ТАЗ ИНДУСТРИЯ НЕМА ДА ДОПУСНЕ РАЗМИВАНЕ НА ОТГОВОРНОСТТА И Намалеване на данъчнозадължините с автомобил лица. БЪЛЪЦИТЕ НАМА ДА СВЪРШАТ, отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Не бих се учудил, погледни какво става със софтуера. Практически всички се насочиха към модела за ползвана чрез абонамент. В транспорта това не е толкова непозната територия - на практика всички видове транспортни средства освен автомобилите и мотоциклетите са на този принцип. Все пак аз лично никога не бих си изоставил колата. Това е лично :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години О пророк на бъдещето, Танас общака :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Бъдещето е коли под наем и споделено пътуване защото свършва петрола тоест бъдещето е ел.транспорт и друг вид организация на превоз на стоки и хора и Жак Фреско още 1974г. говори за това - https://***.thevenusproject.com/bg/Не съм много съгласен с ''кръговете'' но май няма друг начин поради изчерпването на петрола и газта ,и учените да кажат дали това е най-добрият вариант от всяка гледна точка Като не се забравя за системната криза - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1752811994997027 Анатол Калецки(завършил Оксфорд и Харвард) - ''Това, което катастрофира през 2008 г. не е една банка или финансова система, а една цялостна политическа философия и икономическа система, начин на живот и мислене за света'' отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години 213 милиарда приходи за година от коли под наем ? Знаеш кога? отговор Сигнализирай за неуместен коментар