Японската технологична компания Sony обяви, че възнамерява да изгради бизнес, фокусиран върху изкуствения интелект, и евентуално да го превърне в свой основен източник на приходи, като започва всичко това с инвестиция в американски стартъп, предава Ройтерс.
Производителят на електроника може да инвестира необявена публично сума в базираната в Калифорния Cogitai. Фирмата, която е само на година, е основана от трима изследователи и е фокусирана върху технология, която позволява на машините да учат продължително и автономно чрез интеракция с реалния живот.
Ходът идва в момент, в който основните технологични играчи като Facebook, Apple и Google, инвестират агресивно в изкуствен интелект.
„Обективно погледнато ние изоставаме“, коментира главният изпълнителен директор на Sony Computer Science Laboratories Хироаки Китано. „Но все още има неизследвани области, някои в киберпространството, но значително повече във физическия свят. А ние имаме редица продукти във физическия свят. Ние правим хардуер. Това е силата ни“.
Sony беше пионер в изкуствения интелект с кучето робот AIBO, което създаде през 1999 г., и с хуманоидния робот QRIO от 2003 г. И двете бяха представени с много фанфари.
Но дейността на Sony в областта на изкуствения интелект беше в застой по време на продължилите десетилетие проблеми на компанията и опитите ѝ да генерира печалба от своя основен бизнес с потребителска електроника. Всичко това се случваше на фона на силна ценова конкуренция от страна на други азиатски играчи.
След това концернът преструктурира своите операции, свързани с телевизори, лаптопи и мобилни телефони. Сега компанията се опитва да си върне конкурентоспособността в областта на изкуствения интелект.
Фирмата планира да пусне продукт или услуга, създадена в сътрудничество с Cogitai, а това ще се случи най-рано през следващата година, разкри Китано.
„Обмисляме различни варианти, включително и робот“, допълни той.