Еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер може да стартира трета битка срещу Google, като в момента проучва дали да предприеме тази стъпка, разследвайки рекламните услуги на компанията, пише Bloomberg.
Вестагер, която вече отправи критики към компанията за нейната мобилна операционна система Android и за услугата за пазаруване, твърди, че иска да се стигне до решение по последния случай в “разумен срок”.
“Надявам се, че можем да го завършим или да стигнем до предварително заключение”, коментира Вестагер случая с услугата на Google AdWords. Разследването е отделно от другите случаи и “има собствен ритъм”, заяви еврокомисарят в Брюксел в петък.
Вестагер, която наскоро навърши 48 години, изпрати Google в заглавията на вестниците, когато започна антитръстово разследване на компанията миналата година. През април тази година тя нанесе втори удар, обвинявайки Google, че се възползва от позицията си на водещ доставчик на софтуер за телефони да налага своята търсачка и програмите си на милиарди потребители на мобилни услуги.
Европейският съюз (ЕС) наскоро възроди обявеното през 2010 г. разследване на договори с уебсайтове във връзка с рекламните практики на Google и сделките с производители на компютри и софтуер, които не им позволяват да използват други търсачки.
Разследването, насочено към AdWords, може да се отрази на потока от приходи на Google повече от другите два случая. Услугата за таргетирана реклама, която показва рекламни съобщения заедно със списъка с резултати при търсене, е ключов двигател на бизнеса и помага на Google да генерира растеж на продажбите си. По-голямата част от общите 74,5 млрд. долара приходи на компанията за 2015 г. са дошли от реклама.
Google е отказала да коментира случая.