Технологичната компания Sharp Corp. регистрира втора поредна годишна загуба, съобщи Bloomberg.
Нетната загуба през фискалната година, приключила през март, е в размер на 256 млрд. йени (2,35 млрд. долара). Тя се оказа дори по-голяма от загубата през предходната година от 222,3 млрд. йени, съобщи базираната в Осака компания.
Данните за годината до март са по-песимистични и от очакванията на анализаторите, които прогнозираха загуба от 161 млрд. йени.
Технологичният гигант страда от недостатъчно търсене на произвежданата от него електроника от страна на потребителите и това личи в отчетената над 12 млрд. нетна загуба през последните пет години. На 31 март компанията обяви, че пасивите превишават активите с 31,2 млрд. йени. Последните данни за финансовите резултати на японската компания повишават съмненията дали тя ще оцелее като действащ концерн.
Ръководителят на тайванската компания Foxconn Тери Гоу, който натрупа състоянието си, сглобявайки устройства за другите, включително Apple, преследва японската компания четири години, преди да спечели контрола със сделка за 3,5 млрд. долара през март.
Сега той е изправен пред задачата да съживи бизнеса, вариращ от домакински уреди и слънчеви панели до компоненти и офис оборудване.
Загатвайки за финансовите проблеми на производителя, главният изпълнителен директор на Myojo Asset Management Co. Макото Кикучи заяви, че „трудните времена най-вероятно ще продължат известно време“.
Компанията не публикува прогноза за настоящата фискална година, приключваща през март 2017 г., като обясни, че е трудно да изчисли някои фактори, сред които е и сделката с Foxconn.
Въпреки това президентът на Sharp Козо Такахаши вдъхна надежда, казвайки, че "стратегическият съюз с Foxconn не само ще увеличи капитала, но и ще осигури стабилност“. Такахаши ще отстъпи ръководството на компанията в ръцете на президента на Foxconn Тай Дзън У.
Припомняме, че Sharp отчете 129,1 млрд. йени оперативна загуба през миналата фискална година, а продажбите се потопиха с 15%. Японската компания иска да използва сътрудничеството с тайванската Foxconn, за да инвестира 200 млрд. йени в производството на следващо поколение екрани с органични светодиоди (OLED).
Това може да помогне на Sharp да стъпи на краката си и да отговори на конкуренцията. На пазара за малки и средно големи екрани доминира Samsung, който притежаваше 23% пазарен дял през 2015 г., според данните на пазарния анализатор IHS.
Japan Display Inc. и LG Display Co. са следващите по големина производители, следвани от Sharp.
Сделката с Foxconn идва в момент, когато производителят на смартфони се подготвя за потенциално свиване на продажбите, неограничена конкуренция за пазарен дял и сриващи се цени.
Друг висящ въпрос за Sharp е бизнесът с продажба на потребителска електроника, включително телевизори, смартфони и миялни машини. Foxconn няма опит в продажбата на техника директно на потребители и трябва да реши дали това е бизнес, в който иска да се включи.