Google стартира в България своята програма “Дигитален гараж” - нова онлайн платформа, предлагаща безплатни обучения за всеки, от ученици до предприемачи. Областите, които обхващат обученията, са дигитален маркетинг и развиване на бизнеса онлайн, съобщават от компанията.
Платформата може да помогне за справянето с едно от най-големите предизвикателства за Европейския съюз (ЕС) и Централна Европа в частност - липсата на дигитални умения. От Google посочват, че, за да успеят в новата ера, страните трябва да стимулират местното предприемачество и да развиват дигиталните умения. Така могат да помогнат на отделни хора и предприемачи да ползват пълния потенциал на интернет инструментите, както и да бъдат успешни в онлайн пространството.
По данни на Европейската комисия (ЕК) 47% от населението в ЕС не разполага с адекватни дигитални умения, а в близко бъдеще 90 на сто от работните места ще изискват някакво ниво на дигитални компетенции. Прогнозата на ЕК е, че до 2020 г. 825 000 работни места ще останат незаети именно заради липсата на такива умения.
Данните са много важни за България, защото според Индекса за дигитална икономика и общество (DESI) страната е на последно място в ЕС подял на хора с базови дигитални умения - 31%. Средната стойност за ЕС е 55%.
Освен това 40% от българите нямат никакви дигитални знания. Ниското ниво на цифрови умения на човешкия капитал е една от причините, поради които българските предприемачи изостават в прилагането на цифровите технологии, например в областта на електронната търговия.
Всичко това мотивира Google да създаде обучения по дигитални умения, които да са достъпни за всички.
В платформата потребителите могат да се възползват от безплатни уроци на различни теми - как се изгражда онлайн присъствие до маркетинг на социалните мрежи и използването на възможностите на мобилните телефони за привличане на повече клиенти. Всеки потребител може да избира темите, по които да се обучава, а завършвайки курс, може да получи сертификат от Google и IAB Europe. Курсът включва 89 урока, разделени в 23 теми. Всяка от темите пък е съставена от няколко видеоклипа, в които експерти и предприемачи споделят опит и как се използват дигиталните умения за развиването на бизнес онлайн.
„Интернет може да бъде силен съюзник на обществото, помагайки както на млади специалисти, така и на фирми, да се развиват. Със старта на българския Дигитален гараж ние искаме да дадем възможност на настоящата и бъдещата работна сила на страната да придобие дигитални умения, да подпомогнем малките и средните компании да ускорят растежа си, както и да улесним достъпа им до световните пазари“, коментира Парис Чилдрес, мениджър бизнес развитие на Google за България.
Тук можете да откриете новата платформа на компанията.