Все по-голяма част от пазаруващите онлайн предпочитат да извършват тази дейност през мобилни устройства като смартфони и таблети. През миналата година 30 на сто от общия трафик на онлайн магазина eMAG.bg е дошъл от мобилни устройства, като се е повишил над два пъти спрямо предходната година, посочват от компанията.
Оттам разкриват още, че мобилните устройства генерират 20% от общия брой поръчки през 2015 г. , като през ноември и декември посещенията от мобилни устройства са били 38 на сто от общия трафик, регистриран на сайта.
eMAG прогнозира, че и през 2016 г. посещенията от смартфони и таблети ще продължат да растат, като пикът ще е през ноември и декември, когато се предвижда, че половината от всички посещения ще са през подобни устройства.
Над 4,2 млн. са били посещенията през мобилни устройства през 2014 г., а през 2015 г. броят им е надминал 10,7 млн. Същевременно трафикът от десктопи запазва сравнително сходни нива - около 24,5 млн. посещения.
Компанията очаква, че мобилните устройства обаче ще са основният двигател на ръста в посещенията на нейната платформа.
По думите на Богдан Аксиния, вицепрезидент на eMAG, отговарящ за платформите и технологиите, ръстът на мобилния трафик се дължи преди всичко на нуждите на клиентите да получават бързо информация за продуктите, както и от желанието им да пазаруват когато поискат, независимо къде се намират.
Същевременно мобилните устройства се превръщат във все по-предпочитан източник за откриване на информация за продукти, които са интересни на потребители. Телефони, телевизори, таблети, USB и карти памет са най-продаваните продуктови категории на eMAG, генерирани от мобилни устройства през миналата година. През мобилното приложение пък са еспресо машина и пелени.