Sony Corp. планира да засили лидерството си в сферата на видео игрите, като заложи на заглавия, идващи директно от нейните добре продавани конзоли PlayStation, пише Bloomberg.
Конгломератът, опериращ на пазара на електроника и забавления, създава ново подразделение, наречено ForwardWorks, което ще разработва и продава приложения и съдържание на потребителите на смартфони в Япония и Азия, обяви базираната в Токио компания.
Sony се опитва да си върне играчите, които все по-често предпочитат да играят на смартфоните си, най-вече тези в Азия, където приложенията с игри и пъзели се превърнаха в основен двигател на растежа на индустрията.
Въпреки че Sony има предимство – 36 млн. потребители, а сегашното поколение конзоли PlayStation надминава по продажби конкурентните продукти на Microsoft и Nintendo, тя ще се сблъска с немалка конкуренция.
Миналата седмица Nintendo пусна ново мобилно приложение, наречено Miitomo, обещавайки да прехвърли част от хитовите герои от игри като Super Mario Bros. в мобилните си предложения. Miitomo бързо се изкачи до върха на класацията на най-сваляните приложения.
"Мобилният пазар нарасна до размер, с който може да се конкурира с традиционните устройства за игри“, твърди Масаки Цукакоши, говорител на подразделението за игри на Sony.
Освен това компанията иска да изгради по-стабилна база от фенове на PlayStation, представяйки очилата за виртуална реалност и разширявайки онлайн съдържанието си. По-рано този месец Sony заяви, че нейното устройство PlayStation VR ще започне да се продава през октомври за 399 долара – цена, която е доста по-ниска от тези на останалите подобни устройства на пазара.