Акциите на японския производител на игри и игрови конзоли Nintendo записаха най-високия ръст на цената си от 15 февруари, след като потребителите на първото мобилно приложение на компанията достигнаха 1 млн., пише Bloomberg.
Цената на книжата скочи с 8,2% и завърши търговията в Токио на ниво от 16,51 йени.
Приложението за изпращане на съобщения се изкачи до първото място в списъка с най-популярните безплатни приложения за устройства с операционната система на Apple – iOS, след излизането си на 17 март, твърди компанията за пазарни проучвания App Annie.
Nintendo се опитва да си върне играчите, които се отказаха от ползването на нейните хардуерни продукти. Базираната в Киото компания обеща, че част от нейните най-популярни хитове като Super Mario Bros. и Donkey Kong ще влязат и в мобилния свят, благодарение на новите ѝ усилия в тази посока. Това доведе до ръст на цената на акциите на компанията от 33% миналата година.
До момента президентът Тацуми Кимишима не е разкрил детайли за следващата игра за смартфони, освен че ще включва любими на потребителите герои.
„Те дори не трябваше да използват Марио, за да достигнат 1 млн. сваляния – доказателство за силата на съдържанието на Nintendo”, коментира Томаоки Кавазаки, анализатор на Iwai Cosmo Securities. “Следващият въпрос е как ще монетизира“.