Лаптопи заменят учебници в рамките на пилотен проект на Министерството на образованието и науката (МОН), в който се е включила Природоматематическа гимназия „Екзарх Антим I” във Видин.
Проектът е стартирал в края на януари тази година в общо 40 училища в страната и е свързан с внедряването на електронните технологии в учебния процес, твърди директорът на учебното заведение във Видин Румяна Петрова, цитирана от БТА.
Проектът е част от изпълнението на одобрената от правителството миналата година Национална програма "Информационни и комуникационни технологии (ИКТ) в училище" и във връзка с изпълнението на Плана за реализация на Стратегията за ефективно внедряване на ИКТ в образованието и науката (2014 - 2020 г.).
Над 600 ученици от 5-ти до 7-ми клас са се включили в проекта, а целта е да се направи оценка дали технологиите повишават интереса на учениците. Освен това ще провери дали новият подход подобрява комуникацията между тях и учителите, коментира ръководителят на проекта Еял Натан.
Министерството на образованието осигурява по един късофокусен мултимедиен проектор и един миникомпютър на пилотните училища. Освен това ще им бъде отпуснат и специален бюджет за доставката на над 40 лаптопа. Устройствата ще се разпределят между учениците от избрания клас и на учителите, които преподават в класовете, включени в проекта.
В момента се изгражда национален портал, в който ще се публикуват материали за всички участници. Същевременно МОН организира обучение за работа с електронно съдържание за експерти от регионалните инспекторати по образование.
Регионалните инспекторати са определили по три училища в своите региони, които могат да се включат в пилотния проект. МОН е утвърдило по едно училище в по-малките региони и по две в по-големите. В София те са общо 10.
Във Видин проектът ще обхване шестокласниците от ПМГ „Екзарх Антим I”, които ще тестват как влияе използването на електронни технологии върху успеха им. В края на учебната година ще бъде направен сравнителен анализ на постиженията и успехите на учениците, ползвали дигитални устройства, и онези, които не са ползвали.
Идеята на проекта е в бъдеще всеки ученик да разполага със собствен миникомпютър и онлайн достъп до базисни електронни помагала и учебници. Предвижда се устройствата да бъдат обединявани във виртуална класна стая, която да позволява работата върху общи задачи.
При положителни резултати ще бъде направено предложение за разширяване на проекта в по-голям брой училища през следващата година, коментира Румяна Петрова.