Най-голямата търсачка в Китай Baidu отчете по-добро от очакваното четвърто тримесечие, но се бори със забавянето на растежа на приходите си - нещо ,което очаква да продължи, предава Ройтерс
Baidu заяви, че приходите ѝ от реклама са скочили с 33% до 18,70 млрд. юана (2,86 млрд. долара). Това е над прогнозата за 31,9%, очаквана от анализаторите. Като цяло това е най-слабият растеж на Baidu за тримесечие от 7 години насам.
Китайският гигант инвестира значително в развиването на нови услуги, за да се адаптира към насочването на Китай към смартфоните и технологиите за изкуствен интелект. Но компанията предупреди, че очаква ръстът на приходите да се забави през първото тримесечие до 27,8-32,5%.
Акциите на компанията спаднаха със 16% от началото ба годината, но вчерашните резултати над очакваното изпратиха книжата на компанията с 11% нагоре до 175 долара в следборсовата търговия в Ню Йорк.
Върху Baidu, която до голяма степен има близък модел до този на Google, е подложена на натиск да превърне своите нови технологични инвестиции в печеливш бизнес. Тя инвестира в компании, занимаващи се с доставки, онлайн оферти и видео услуги, а всичко това сви оперативния й марж.