Новият суперкомпютър в джоба ви скоро ще накара най-новите конзоли на Sony и Microsoft да изглеждат стари и непривлекателни.
ARM, технологична компания за дизайн, отговорна за архитектурата от чипове на мобилните устройства, се подготвя за друг голям удар в сферата на смартфоните и таблетите, пише VentureBeat.
По време на конференцията Casual Connect в Амстердам тази седмица директорът на ARM, отговарящ за екосистемата, Низар Ромдън обясни, че до 2017 г. чиповете, които компанията произвежда заедно с партньори като Nvidia, Samsung и Texas Instruments ще създадат визуално преживяване, подобно на това, което получаваме от конзолите PlayStation 3 и Xbox One. Това означава, че само след година смартфоните и таблетите ни ще могат да оперират същите игри (или поне графично), които сме свикнали да свързваме с определен хардуер.
Това може да насочи част от най-запалените играчи към пазара на мобилни игри, който възлиза на 30 млрд. долара, но също така може да насърчи създаването на софтуер за виртуална реалност. Digi-Capital прогнозира, че мобилната технология за виртуална реалност ще генерира 15 млрд. долара до 2020 г.
Това не означава, че Ubisoft ще трябва да издава нова версия на Assasin’s Creed само за смартфони. Причината за това е, че част от аудиторията, играеща на мобилни устройства, е различна, но и заради други фактори - устройствата, които имат само сензорен екран, изискват различно взаимодействие между човека и софтуера. Ромдън посочва, че виртуалната реалност ще премахне тези разлики. Носенето на очила за виртуална реалност ще бъде еднакво, независимо дали играете на компютър или на смартфон.