Amazon агресивно се опитва да разшири своите логистични операции в Китай като част от по-големите си амбиции да контролира своите нарастващите разходи за доставянето на милиарди стоки, предава Ройтерс.
Компанията планира да обработва товарите още на пристанищата в Япония, Европа и САЩ.
Някои анализатори смятат, че ходът ще помогне на Amazon да започне да предлага услуги по доставки на други компании, като започне да се конкурира с United Parcel Service и DHL Worldwide Express.
Това ще повтори стратегията на Amazon в облачните услуги. Нейното подразделение Amazon Web Services сега е най-бързо растящото за компанията. То беше стартирано, за да обслужва личните операции за търговия на дребно на Amazon, но сега предлага услугите си и на други компании.
Базираната в Сиатъл Amazon се сблъсква с натиск от страна на Wall Street да намали цените на доставките си, които скочиха с повече от 37% през последното тримесечие спрямо същото година по-рано.
Говорителят на компанията е отказал да коментира случая. Но Amazon разкри, че вече се е обърнала към регулаторите в Китай по въпроса.
Според някои анализатори Amazon ще използва новия си лиценз, за да улесни китайските търговци и производители в транспортирането на техните стоки до основните места, на които Amazon има складове.
Конкурентът на Amazon Alibaba Group Holding има по-голям контрол над логистичната мрежа в Китай, тъй като харчи милиарди за закупуването на дялове във фирми за доставка и логистика.