Yahoo Japan обеща да засили политиките си за предотвратяване продажбата на слонова кост, след като активисти я обвиниха в позволяване на „кървава търговия“ на своя сайт за търговия, пише CNN.
“Призоваваме ви спешно да спрете продажбите на слонова кост на сайтовете/платформите си в Япония и на всички други пазари“, посочва мрежата от активисти Avaaz в онлайн петицията си. Тя е пусната миналата седмица и вече е събрала 1,1 млн. подписа.
Слоновата кост е ценена в Азия, особено в Китай и Япония, където рядкостта и красотата ѝ са свързани с начин за осигуряване на специален статус в обществото. И въпреки че глобалната забрана на ООН за търговия със слонова кост влезе в сила през 1989 г., активистите твърдят, че черният пазар продължава да е активен, а търсенето в Азия е виновно за кризата с избиването на слонове в Африка.
В петицията на Avaaz се посочва, че всеки ден се убиват по 100 слона.
Yahoo Japan отговори на искането в сряда, посочвайки, че позволява единствено продажбата на продукти от слонова кост, които са търгувани отпреди влизането в сила на забраната на ООН.
"Засилваме нашите политики, откакто се появи възможността част от продажбите да са нелегални“, заяви говорителят на компанията Такако Томинага. „Имаме система за известяване... когато някой открие предложение, което е нелегално, ние веднага го спираме“.
Британската група Environmental Investigation Agency твърди, че Yahoo Japan генерира значителни приходи от продажбата на слонова кост.
„Все още интернет дилърите на слонова кост не отговарят и на най-основните правни изисквания и нови доказателства показват, че слоновата кост, която се продава по интернет в Япония, се проправя път към Китай“, посочва групата в свой доклад от 2015 г.
Yahoo притежава близо една трета от Yahoo Japan. Мажоритарен акционер е японската телекомуникационна фирма Softbank.