За първото тримесечие, което приключи през декември, базираната в Купертино компания отчете нетна печалба от 3,28 долара на акция. Средната прогноза на анализаторите беше за 3,23 долара на акция при продажби в размер на 76,5 млрд. долара, сочат данни, събрани от Bloomberg.
Резултатите оказват все по-голям натиск върху Apple да съчетае своя следващ iPhone с нови функции, които ще накарат потребителите да предпочетат да се сдобият с новото устройство. Продажбите на iPhone преживяха истински бум след излизането на моделите с по-големи екрани през 2014 г., но последните версии, които се появиха на пазара през септември, не включваха чак толкова големи промени и това не повлия значително на ръста на продажбите.
Трудни времена
През последното тримесечие Apple спечели от факта, че пусна последните си модели iPhone 6S и 6S Plus по-рано в Китай, но се твърди, че през новия отчетен период компанията може да понесе удар. Общите продажби в Китай, Хонконг, Макао и Тайван нараснаха с 14% до 18,4 млрд. долара през миналото тримесечие, а Кук заяви, че компанията ще продължи да инвестира въпреки забавянето на икономиката.
Макар че Apple подобри своя рекорд за най-печелившо тримесечие на американска компания, инвеститорите са насочили вниманието си към останалата част от година.
Нови продукти
Apple добавя нови инструменти като музикалната стрийминг услуга Apple Music и услугата за дигитални разплащания Apple Pay, за да разнообрази своето портфолио, но продължава да не успява да генерира достатъчно приходи от новите си продукти. Компанията изкарва по 300 долара от всеки продаден iPhone, но са ѝ нужни около 60 000 трансакции с Apple Pay, за да спечели 100 долара.
И този път Apple не разкри данни за продажбите на Apple Watch, който все още не се е превърнал в истински хит сред потребителите, по начина, по който го направиха iPhone и iPad.
Маестри заяви, че бизнесът с услуги, който включва музикалния стрийминг, App Store и Apple Pay, се разраства бързо и ще помогне на компанията да се справи със забавянето в други области. По думите му инвеститорите все още не оценяват истински тази част от бизнеса на компанията. Apple генерира 31 млрд. долара приходи от услуги през фискалната 2015 г., а през последните 90 дни около 1 млрд. устройства на Apple са се свързали с тях, коментира той.
преди 8 години очаквано, маркетинг мастера си замина отдавна вече ... от тук на сетне са по инерция и на стара слава отговор Сигнализирай за неуместен коментар