Spotify засилва конкуренцията си с Apple Music и основните си европейски конкуренти Deezer и Tidal с две придобивания, които имат за цел да ѝ помогнат за по-лесното откриване и споделяне на музика с приятели, пише Bloomberg.
Шведската музикална стрийминг компания придоби базираната в Дъблин Soundwave - приложение, свалено повече от 1,5 млн. пъти и харесвано от съоснователя на Apple Стив Возняк и британския актьор Стивън Фрай. То позволява на потребителите да споделят музика в тайни групи и да видят коя музика е модерна.
Второто придобиване е на Cord Project, семпла услуга за гласови съобщения за телефони, таблети и умни часовници. Финансовите параметри на сделките не са разкрити.
Същевременно днес Deezer обяви, че е набрала финансиране в размер на 100 млн. евро от група от инвеститори, водена от милиардера Лен Блаватник.
Spotify, която има повече от 20 млн. абонати и оценка от 8,2 млрд. долара, разширява услугите си, за да привлече повече потребители.
И Spotify, и Apple дават достъп на потребителите до каталози от повече от 30 млн. песни, като имат почти идентични месечни такси в повечето страни.
Музикалният стрийминг вече е голям бизнес. Абонаментните и включващите реклами стрийминг услуги генерираха повече от 2 млрд. долара глобални продажби през 2014 г. според Международната федерация на фонографската индустрия. Това се равнява на почти една трета от всички продажби на дигитална музика.
Дори изпълнители като Тейлър Суифт, Адел, а наскоро и Coldplay, да се опитват да не пускат музиката си в подобни платформи, популярността на тези услуги нараства, защото потребителите са привлечени от лесното им използване и незабавния достъп до милиони песни. Също толкова привлекателна е и възможността за създаване на собствена колекция.
Spotify успя да удвои броя на абонатите си между май 2014 г. и юни 2015 г. В момента тя има повече от 75 млн. потребители по целия свят.