Спадът
Продажбите на смартфони на Samsung се насочват към втория си пореден годишен спад в резултат от голямата конкуренция от страна на Apple при високия клас устройства, както и от китайските Xiaomi и Huawei Technologies в нискобюджетния сегмент.
Но дори и Xiaomi, която беше напълно неизвестна марка и доби огромна популярност, може да не изпълни целта си за продажбата на 80 млн. бройки смартфони през 2015 г., твърдят източници, запознати със случващото се в компанията.
Largan Precision, която получава повече от една четвърт от продажбите си благодарение на Apple, тази седмица обяви, че продажбите ѝ са спаднали с 31% през декември спрямо същия период година по-рано. Catcher Technology очаква слаб растеж през първата половина на годината заради по-слабото търсене на Apple, писа Nikkei.
Въпреки че Samsung успя да увеличи обема на продажбите на своите чипове, цената им спада. Оперативната печалба на бизнеса ѝ с чипове, който допринася най-много за печалбата на компанията, вероятно е нараснала с около 20% до 3,3 трлн. вона през четвъртото тримесечие при приходи за 12,7 трлн. вона, сочи медианната прогноза на шестима анализатори, запитани от Bloomberg News.
Samsung измести фокуса си върху чиповете и дисплеите, опитвайки се да привлече повече външни клиенти, с които да работи, така че да се справи със спада в продажбите на своите собствени телефони и телевизори. Компанията похарчи 15,6 трлн. вона за нов завод за производство на чипове в Южна Корея, като се очаква производството там да стартира през следващата година.
преди 8 години както често съм казвал, който ценова война вади, от ценова война умира. Разбиха пазара с евтините си гигахерци пък сега се чудят... отговор Сигнализирай за неуместен коментар