Alphabet търси 50 души, които да назначи в Китай на позиции, вариращи от софтуерни инженери до творчески консултанти - ход, с който иска да засили присъствието си на най-големия мобилен пазар в света. Това се случва цели пет години, след като компанията сви бизнеса си там, пише Bloomberg.
Рекламата на новите работни места беше пусната в LinkedIn и е активна още от 7 декември. Става дума за позиции в Шанхай и Пекин, включващи работа в онлайн магазина Google Play и мобилния бизнес на гиганта. Google вече нае няколкостотин души на инженерни и бизнес позиции в Китай, разкри базираният в Пекин говорител на компанията Марша Уан. Тя обаче отказва да коментира веднага новината за новите работни места.
Обявата подчертава усилията на Apple да си върне позициите в най-населената страна в света, след като през 2010 г. спря операциите си там заради въпроси, свързани с цензурата. През октомври американската компания заяви, че ще направи своята първа директна инвестиция в Китай от 2010 г. насам, в разработчика на виртуална реалност Mobvoi.
Програмистите на Google в Китай в момента работят с международни екипи за разработването на продукти, които да се ползват по целия свят, докато бизнес екипите помагат на китайски предприемачи да започнат да разширяват бизнеса си в глобален план, като продават реклами на местни компании, посочва Уан.
През 2010 г. Google обяви, че няма да цензурира своето съдържание в китайските си услуги. След това тя спря своята търсачка в страната и насочи потребителите към своя сайт в Хонконг.
Базирани в САЩ интернет компании, включително LinkedIn, които оперират в Китай, са задължени да цензурират местното съдържание. Въпреки че Google вече не предлага търсачка в страна, област, в която в момента доминира нейния китайски конкурент Baidu, тя все още играе важна роля в мобилния бизнес и в рекламата.