Производителят на електроника Panasonic Corp планира да купи американската компания за хладилници Hussmann за над 186,6 млрд. йени (1,53 млрд. паунда) в сделка, която според японската компания ще подпомогне технологиите ѝ и ще ѝ помогне да навлезе в хранителната индустрия в САЩ, съобщава Ройтерс.
Panasonic, подобно на няколко други местни конкуренти, се насочва от непечелившите бизнеси със смартфони и плазмени телевизори към продукти с по-високи маржове, като най-висок клас хладилници и фризери, LED осветление и дистанционно наблюдение.
Съгласно сделката, обявена в понеделник, Panasonic ще купи целия контрол над Hussman от фирмата за дялово участие Clayton, Dubilier & Rice, мажоритарен собственик, и индустриалната група Ingersoll Rand, която държи останалите 36,7%, след като продаде другата си част през 2011 г.
Panasonic заяви, че цели продажби за 2,5 трлн. йени (20,6 млрд. долара) от бизнес продуктите си, а не от потребителските, през 2018 г., като от тях 300 млн. йени (2,5 млн. йени) ще дойдат от продукти за хранителния сектор. Засега компанията работи основно в Азия и търси начини да навлезе в САЩ, най-големия пазар за индустрията.
„Искаме да превърнем това придобиване в изстрел, с който да ускорим глобалния ни бизнес“, заяви Казухиро Цуга, главен изпълнителен директор нa Panasonic, на пресконференция. „Вероятно активно ще се стремим към международни придобивания“.
Hussman, която ще се превърне в изцяло дъщерно дружество на Panasonic, има водещ дял на американския пазар, произвеждайки и поддържайки хладилни и фризер витрини.