Китайският гигант в сферата на електронната търговия Alibaba Group Holding може да похарчи 38 млрд. долара за сделки през следващата година, за да надвие своите конкуренти Baidu и Tencent Holdings на китайския интернет пазар, на който конкуренцията е огромна, твърдят анализатори от BNP Pariba, цитирани от Bloomberg.
Те смятат, че капацитетът на Alibaba за сливания и придобивания надминава този на Tencent, който възлиза на 35 млрд. долара, и на Baidu – 15 млрд. долара.
Трите китайски гиганта са участвали в придобивания на стойност над 30 млрд. долара през тази година.
Ходовете им са свързани с експанзията им в сферата на т.нар. "онлайн-към-офлайн" услуги, като доставките на продукти, поръчани по интернет. Триото може да сключи още повече сделки през 2016 г., което да доведе до консолидация на индустрията, в която услуги като наемането на превоз през мобилни приложения вече започнаха да се обединяват.
Според авторите на проучването гигантите в бизнеса се възползват от тази консолидация, която намалява конкуренцията. Това пък помага за постигането на стратегическите цели на трите най-големи компании.
Tencent, която е създателка на чат приложенията WeChat и QQ, е лидер по брой на сделките през тази година. Тя е взела участие в общо 37, които са вече завършили или са на път да бъдат приключени. Общата им стойност е 16,3 млрд. долара, сочат данни на Bloomberg.
Alibaba изостава с малко. Тя има 27 сделки тази година за общо 15 млрд. долара, докато Baidu е с 15 на стойност 878 млн. долара.