Социалната мрежа за споделяне на снимки Pinterest обяви, че е придобила два стартъпа, които могат да ѝ помогнат в усилията да показва изображения, които потребителите могат да харесат, пише Wall Street Journal.
Компанията е купила платформата за пазаруване The Hunt и мобилното приложение Pext.
Говорителят на Pinterest отказва да разкрие условията на сделките, които се явяват осмото и деветото придобиване за фирмата.
The Hunt може да помогне на Pinterest да спечели пазарен дял в сферата на онлайн търговията и да подкрепи оценката ѝ от 11 млрд. долара. The Hunt е място, посещавано от хора, които обичат да пазаруват, и помага на своите потребители да намерят продукти, които са открили на снимки в социалните мрежи като Instagram, Tumblr и дори Pinterest. Потребителите могат да публикуват снимки на отделни продукти, които са харесали, а след това други публикуват линкове, показващи откъде могат да бъдат купени същите и подобни стоки.
Съоснователят и главен изпълнителен директор на The Hunt Тим Вейнгартен, както и част от екипа на компанията, ще се присъединят към този на Pinterest. Вейнгартен ще бъде продуктов мениджър в рамките на екипа, занимаващ се с търговия, а останалите ще бъдат назначени като инженери и експерти по научни данни.
The Hunt има около 4 млн. регистрирани потребители и е набрала общо 15,5 млн. долара от инвеститори, сред които се нареждат Venture Partners, Khosla Ventures, Аштън Кътчър и Тайра Бенкс.
Pinterest работи по превръщането на своя сайт, съдържащ над 50 млрд. изображения, във виртуален каталог за пазаруване. През лятото в платформата се появи и бутон “Купи”. Въпреки това компанията все още не генерира приходи от него, но е въпрос на време да започне да взема такси от рекламодателите, които искат да показват продуктите си преди тези на останалите.
Придобиването на Pext е свързано по-скоро с привличането на таланти, сред които съоснователят на фирмата Харш Гоел, който е бивш служител на Google, специализиран в индексирането на изображения и рекламните технологии.