Честота на пазаруване
Проучването показва, че 33% от анкетираните пазаруват онлайн по електронен път по няколко пъти месечно, а по един път месечно – 26%. Едва 1% са заявили, че правят това всеки ден. 16% пазаруват онлайн веднъж на два месеца, а 10% - веднъж на три.
Най-силните месеци за електронната търговия са тези преди големите празници – март и ноември, твърди Райчева. Тя разкри, че покупките във физическите магазини най-често се извършват в обедната почивка, а онлайн хората пазаруват предимно на отиване и на връщане от работа. Това показва, че мобилните устройства стават все по-важни за е-търговията.
Какво търсят хората?
На въпрос „Ако сайтът не предлага онлайн разплащания с карта, това би ли ви отказало от покупката?“, 17% от анкетираните са отговорили „Да“. Този отговор са дали предимно жени и хора от София.
Същевременно 63% от запитаните твърдят, че държат сайтът да предлага безплатна доставка. 60% търсят повече категории продукти, а 42% са загрижени повече за сигурността и искат платформата да разполага със сертифицирана система, гарантираща опазването на данните.
Като цяло българите показват предпочитания към различни по големина български марки (41% от мъжете и 45% от дамите). 33% от мъжете твърдят, че търсят големите чуждестранни търговци в онлайн пространството, като същото посочва доста по-малък брой жени – 17%. Сайтовете за групово пазаруване са предпочитани от 22% от дамите и от 14% от мъжете.
България и Европа
По думите на Райчева електронната търговия в Европа през 2014 г. е достигнала 432 млрд. евро. Този пазар дава работа на над 2,5 млн. европейци и расте четири пъти по-бързо от брутния вътрешен продукт на Европа. Същевременно сайтовете за електронна търговия са нараснали значително, достигайки 715 хил.
През следващите пет години електронната търговия ще нарасне с 2,5% като процент от търговията като цяло.
Visa отчита 17% ръст на онлайн разплащанията на годишна база в Европа. Миналата година растежът, отбелязан от онлайн разплащанията в България, е около 40%. Така електронните разплащания са достигнали около 25% от всички плащания в страната.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 8 години Точно така.Още не сме го докарали дотам да пазаруваме онлайн автомобили, автобуси и космически кораби като всички останали нормални хора :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години ихууу, ще каже човек че другите не пазаруват предимно дрейи и техника онлайн ... пак статия открила топлата вода отговор Сигнализирай за неуместен коментар