YouTube иска да купи правата за стрийминг на телевизионни сериали и филми, за да насърчи своята нова абонаментна услуга, превръщайки я в по-голям конкурент на Netflix, Amazon.com и Hulu, пише Wall Street Journal.
През последните месеци ръководителите на YouTube, която е подразделение на Alphabet, са се срещнали с холивудски студия и други продуцентски компании, с които са обсъдили възможността за получаване на лицензи за ново съдържание, твърдят източници, запознати с въпроса.
Сузане Даниел, бивш програмен директор на MTV, която се присъедини към YouTube през лятото, и Кели Мериман, бивш директор по съдържанието в Netflix, която отиде в YouTube в края на 2014 г., са сред включените в целия този процес, коментират източниците. Двете се отчитат пред Робърт Кинкъл, друг ветеран от Netflix, който сега е главен бизнес директор на YouTube.
Не е ясно какви телевизионни сериали и филми купува YouTube. Въпреки това платформата е нетърпелива да си набави премиум съдържание, тъй като наскоро пуска абонаментната услуга Red за 9,99 долара на месец, която предлага видео без реклами и стрийминг на музика, твърдят източници, запознати с въпроса.
Усилията все още са в начален стадий. Ръководителите на едно от големите студия в Холивуд заявиха, че все още не са говорили с YouTube за лицензи за съдържание.
YouTube е безплатна за потребителите и включва реклами още от старта си през 2007 г., така че ще ѝ бъде малко по-трудно да накара хората да плащат. Единият начин е, като създава собствено съдържание, като Netflix, Amazon и Hulu, които се радват на доста успешни проекти.
През октомври YouTube обяви, че планира да пусне поне 10 свои филма и сериала, в които участват звезди като блогъра PewDiePie, като ще започне от 2016 г. Продуктите ще бъдат достъпни единствено за потребителите на Red.
Втората стратегия е да лицензира филми и телевизионни предавания, правени от други.