BlackBerry потвърди, че излиза от пакистанския пазар окончателно, тъй като правителството в страната продължава да настоява, че трябва да получава възможност да следи потребителските данни, събирани от услугите на канадската компания, пише TechCrunch.
През юли тази година пакистанският орган, отговарящ за далекосъобщенията - PTA, заяви, че ще спре BlackBerry Enterprise Services, позната като BES, до 1 декември заради „съображения за сигурност“.
"Проблемът е свързан с факта, че BlackBerry криптира имейли, съобщения в BlackBerry Messenger (BBM) и други данни на своите потребители, което възпрепятства властите да получават достъп до информация, която считат за необходимо да следят във връзка с националната сигурност.
BlackBerry се въздържаше от коментари през това време, но сега производителят на смартфони, който наскоро представи своя нов телефон с Android, потвърди, че ще напусне страната, която има 180 млн. души население. Това ще се случи на 30 ноември, след като компанията е отказала да предостави на пакистанските власти достъп до своите системи.
"Истината е, че пакистанското правителство искаше да получи възможността да следи трафика на BlackBerry Enterprise Services в страната, включително всеки имейл и BBM съобщение на BES. Но BlackBerry няма да се съобразява с такива директиви. Както нееднократно сме посочвали, не подкрепяме „задните врати“, които гарантират достъп до информацията на нашите клиенти и никога не сме правили нещо подобно в която и да е част на света“, коментира главният оперативен директор на фирмата Марти Биърд.
По думите му желанията на Пакистан не са свързани с обществената безопасност, а BlackBerry би била щастлива да помогне на органите на реда да разследват престъпна дейност. Вместо това става дума за искане за получаване на неограничен достъп до цялата информация на клиентите на BES.
“Личният живот на нашите клиенти е от първостепенно значение за BlackBerry и ние няма да правим компромиси с този принцип“, допълва Биърд.
Не е ясно колко клиенти – компании и отделни потребители, има BlackBerry в Пакистан. Същевременно компанията се сблъска със свиване на пазарния си дял, дори на развиващите се пазари, на които някога беше лидер. Причина за това стана нарасналата популярност на новите устройства с Android, които разполагат с повече приложения и възможности. По тази причина присъствието на BlackBerry на различни пазари е особено важно за нея.
Пакистан вероятно не е основен източник на приходи за компанията. От друга страна, ходът показва, че фирмата държи на потребителските данни и сигурността – две области, в които тя отдавна смята, че надминава конкуренцията си, особено в корпоративната сфера.