Китайската технологична компания Xiaomi ще стартира продажби и в Африка този месец. Ходът е част от нейната международна експанзия, която да ѝ помогне да се справи със забавянето на вътрешния ѝ пазар, пише Wall Street Journal.
Xiaomi ще прехвърли голяма част от функциите на африкански дистрибутор, което предполага, че на компанията ще ѝ бъде трудно да възпроизведе своя иновативен модел на онлайн продажби и в други пазари.
В понеделник китайската фирма заяви, че нейните смартфони Redmi 2 и Mi 4 ще се продават в Южна Африка, Нигерия и Кения от средата на този месец. Продажбите ще се осъществяват посредством партньорство за дистрибуция с Mobile in Africa Group.
В Китай Xiaomi се издигна до върха благодарение на своите смартфони с добри параметри и ниски цени, които продава онлайн. Но в рамките на международната си експанзия компанията разчита повече на традиционните канали за продажба на някои пазари.
Най-високо оценяваният китайски стартъп се изправя пред силна конкуренция на вътрешния си пазар, особено в лицето на Huawei Technologies. Анализатори твърдят, че Huawei се радва на по-бърз ръст на продажбите в Китай през последната година, а някои компании за проучвания като Canalys смятат, че тя е надминала Xiaomi по пазарен дял в страната.
Докато вътрешният ѝ пазар става все по-препълнен, Xiaomi разширява дейността си на развиващи се пазари тази година, с особен акцент върху Индия и Бразилия.
В Африка MIA Group ще се занимава с вноса, логистиката и търговията на телефоните на Xiaomi, твърдят от китайската компания. Устройствата ще бъдат продавани от мобилните оператори, чрез интернет страници и от търговци на дребно в трите африкански страни.