Ericsson отчете печалба за третото тримесечие, която не успя да оправдае очакванията на анализаторите, след като дългоочакваното връщане към високите продажби в Северна Америка се забави, пише Bloomberg.
Брутният марж достигна 34,5%, като се изключат някои елементи, обяви производителят на мрежово оборудване. Средната оценка на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, беше за 35,3%. Продажбите нараснаха с около 3% до 59,2 млрд. крони (7 млрд. долара), докато анализаторите очакваха 60,7 млрд. крони.
Операторите в Индия и Европа харчат повече, за да подобрят мрежите си, да привлекат потребители и да се справят с нарастващите обеми данни, ползвани от потребителите през смартфони и таблети.
Връщането към договорите с висок марж на печалба в Северна Америка е от решаващо значение за печалбата и растежа на компанията в момент, в който Ericsson се стреми да надвие конкуренти като Huawei Technologies и Nokia, последната от които е близо до приключване на сделката по сливане с конкурента си Alcatel-Lucent. Миналата година Северна Америка донесе около една четвърт от приходите на Ericsson.
Ericsson разширява услугите си в сферата на телевизионните и медийните технологии, за да противодейства на забавянето на растежа на пазара на безжични устройства. Компанията купува полските и украинските операции на Ericpol, а с това увеличава достъпа си до други индустрии като автомобилостроенето, банковото дело, автоматизацията и здравеопазването. Миналия месец Ericsson купи Enivio за 125 млн. долара, за да разшири своето портфолио с телевизионни и видео продукти.
Акциите на базираната в Стокхолм компания загубиха 6,4% от цената си през тази година, поради което пазарната ѝ капитализация достигна 290 млрд. крони.