Около 30% от превозите, които Uber Technologies извършва, са в Китай, заяви главният изпълнителен директор на компанията Травис Каланик. Това подчертава колко важна е втората по големина икономика в света за амбициите за глобален растеж на Uber, предава Ройтерс.
По време на технологична конференция, организирана от Wall Street Journal в Лагуна Бийч, Калифорния, Каланик обясни, че пазарният дял на Uber в Китай се е увеличил от началото на 2015 г. и сега достига 30-35%. По думите му бизнесът на Uber в Китай е също толкова голям, колкото този в САЩ.
Въпреки че Uber среща силна конкуренция в лицето на местния пазарен лидер Didi Kauidi – компания, оценена на 16 млрд. долара и подкрепяна от китайските интернет гиганти Alibaba Group Holding и Tencent Holdings, Каланик твърди, че той самият се наслаждава на предизвикателството. Наскоро Uber приключи сделка за 1,2 млрд. долара за навлизането в още 100 града в Китай през следващите 12 месеца.
"Все още сме номер две, така че трябва да извървим дълъг път“, коментира той. „Има много неща, които не знаем за Китай, но решаваме един изключително интересен проблем“.
Главният конкурент на Uber в САЩ – Lyft, сключи сделка с Didi Kuaidi по-рано тази година, която позволява на всяка от компаниите да обслужва клиентите на другата. Didi Kuaidi инвестира 100 млн. долара в Lyft в рамките на партньорството – ход, който озадачи изпълнителния директор на Uber.
"Не разбирам каква е целта на Didi”, коментира той.
Въпреки опасенията на голяма част от ръководителите на американски компании, че китайските регулатори показват предпочитанията си към местните фирми, Каланик твърди, че Uber се радва на равнопоставеност.
„Не сме имали нито един случай, в който да бъдем третирани различно от конкуренцията си“, коментира той.
Uber, най-високо оцененият стартъп от Силициевата долина за последните години, е изправен пред множество призиви да стане публична компания. Но Каланик помоли инвеститорите да дадат време на компанията, преди тя да предприеме тази стъпка, посочвайки, че Uber е едва на 5 години и е по-млада от повечето компании, които се листват на борсата.