Netflix отчете разочароващ ръст на броя на потребителите в САЩ за третото тримесечие, а нетната ѝ печалба се сви заради по-високите разходи за съдържание и експанзия, пише Wall Street Journal.
Услугата за видео стрийминг има 880 000 нови абонати от Съединените щати, което е значително по-малко от отчетените 1,15 млн. нови абонати, които през юли обяви, че очаква. Освен това е забавяне спрямо същото тримесечие на миналата година, когато броят беше 980 000.
В чужбина обаче компанията е привлякла повече потребители от очакваното. Прогнозата ѝ беше за 2,4 млн. потребители, но успя да достигне 2,74 млн.
Netflix оправдава лошите резултати в САЩ отчасти с прекъсванията на услугата, свързани с неспособността на компанията да обработи плащанията на абонати, чиито кредитни и дебитни карти са заменени с такива, които имат базирана на чипове технология.
Американските банки заменят хиляди кредитни и дебитни карти с нови, които имат компютърен чип, както и традиционната магнитна лента на гърба. Чипът е с цел опазване на данните чрез създаването на уникален код за всяка трансакция. Новите карти обикновено са със същите номера като оригиналните, но Netflix твърди, че промяната е свързана с известни проблеми.
Базираната в Лос Гатос, Калифорния, Netflix планира да завърши своята глобална експанзия до края на 2016 г., като услугата ѝ ще стартира в Южна Корея, Сингапур, Хонконг и Тайван в началото на следващата година. Но заради това разширяване на операциите, разходите и влиянието на валутните колебания се увеличават.
Нетната печалба на компанията през третото тримесечие се сви наполовина до 29,4 млн. долара, или 7 цента на акция, от 59,3 млн. долара, или 14 цента на акция, през същия период година по-рано. Приходите нараснаха с 23% до 1,74 млрд. долара. Анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters, очакваха печалба от 8 цента на акция и приходи в размер на 1,75 млрд. долара.
Международните операции отново натежаха върху печалбата, като загубата на сегмента за третото тримесечие се увеличи повече от два пъти до 68 млн. долара. Netflix обяви, че очаква да подобри резултатите си през 2016 г. и да излезе на печалба, когато приключи международната си експанзия.
Същевременно компанията се фокусира много повече върху разработването на собствени програми. За да се справи с нарастването на разходите, компанията качва цената на услугите си. Миналата седмица тя увеличи цената на своя план, позволяващ гледането едновременно на два стрийминга, до 9,99 долара на месец в САЩ, Канада и Латинска Америка. Увеличението е с 1 долар, като същото се случи в Европа през лятото.
Като се вземат предвид потребителите, които са се включили в безплатното тестване на услугата, Netflix има 69,17 млн. потребители, гледащи стрийминг по целия свят към 30 септември.