Sharp няма да успее да изпълни прогнозата за печалбата си за първото полугодие и се готви да намали финансовите си цели за цялата година на фона на увеличаващата се конкуренция сред компаниите за течнокристални дисплеи, която доведе до спад в цените, твърди източник, запознат с въпроса, цитиран от Bloomberg.
Доставчикът на дисплеи за устройствата на Apple очаква да не успее да генерира оперативна печалба в размер на 10 млрд. йени (83 млн. долара), когато отчете финансовите резултати за шестмесечието, завършило на 30 септември, уточнява източникът. Според него компанията може да регистрира оперативна загуба за първото полугодие
Sharp обмисля продажбата на своето подразделение за LCD дисплеи на Hon Hai Precision Industry или на собственика на Japan Display – Innovation Network Japan, посочват хора, запознати с разговорите, протекли между компаниите.
Прогнозата за спад на финансовите резултати за тази година прави преговорите все по-неотложни и увеличава шансовете за сделка с Hon Hai, твърди източник.
Книжата на Sharp увеличиха загубата си, приключвайки търговията със спад от 5,5% до 155 йени за брой на борсата в Токио. Това е най-големият им срив от 18 май тази година. През годината акциите поевтиняха с 42 на сто, въпреки че индексът Topix отбеляза ръст с 1,4%.
Президентът на Sharp Козо Такахаши се бори с нарастващите дългове на компанията и обяви план за продажбата на централата на фирмата, както и оттегляне от телевизионния бизнес в Северна Америка и намаляване на производството на соларни панели.
Sharp потърси инвестиция от базираната в Тайван Hon Hai през 2012 г., но преговорите приключиха заради неразбирателство по отношение на цената и ролята, която да изпълнява базираната в Тайпе компания.
Говорителят на Sharp Йошифуми Секи отказва да коментира прогнозата на компанията за финансовите ѝ резултати. Говорителят на Foxconn заяви, че не може да коментира веднага връзката на компанията с Sharp.